|
کدخبر: 117241

اولویت نخست بازگشایی مدارس مشخص شد

معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش در بازگشائی مدارس، ایجاد شرایطی است که ایمنی و بهداشت دانش آموزان و معلمان تأمین شود.

فرهنگ اولویت نخست بازگشایی مدارس مشخص شد

شاپور محمد زاده در جلسه بررسی میزان آمادگی آموزش و پرورش استان هرمزگان برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهارکرد: نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش آموزان به مدرسه در سال جدید را می‌توان در میزان افت متقاضیان در آزمون‌های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت خود برای بازگشائی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده است و اولویت اول ما در بازگشائی مدارس، حفظ و ارتقاء امنیت بهداشتی دانش آموزان به عنوان نسل آینده کشور و تمام فرهنگیان کشور است.

محمد زاده ادامه داد: به یقین می‌توان گفت که آموزش و پرورش موفق‌ترین دستگاه اجرایی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، بشمار می‌آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری‌های شبانه روزی اعضای ستادی در استان ها و وزارت حاصل شده است.

در وضعیت قرمز تمامی آموزش‌ ها به صورت غیر حضوری

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر بازگشائی مدارس در ۱۵ شهریور ماه ۹۹، تصریح کرد: بازگشائی مدارس در سه حالت سفید، زرد و قرمز می‌باشد که در وضعیت سفید، مدارس به مانند سنوات گذشته حضوری خواهد بود و برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان است.

محمد زاده اضافه کرد: بازگشائی و روند آموزش در وضعیت زرد به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی می‌باشد که ۵۰ درصد آموزش‌ها به صورت مجازی است و در آموزش حضوری نیز با تقسیم دانش آموزان کلاس‌های پرجمعیت و حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر، برنامه‌ریزی می‌شوند.

معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: در وضعیت قرمز تمامی آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی اتفاق می‌افتد و این وضعیت برای پایه اول ابتدائی که نخستین تجربه خود در ورود به مدارس است بسیار مشکل و سخت می‌باشد و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه‌های دیگر احساس می‌شود.

محمد زاده به کاهش میزان ساعات تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میزان ساعات حضور دانش آموزان اول ابتدائی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدائی به میزان ۳۰ دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان ۳۵ دقیقه است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا علی رغم ظاهر قضیه، فعالیت و وظایف آنها دو چندان شده است به گونه‌ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس‌های مجازی و نیز در پاسخگویی به سئوالات و مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها