|
کدخبر: 116727

معلمان در اینصورت به مدرسه نروند

به گفته مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در هیچ جای دستورالعمل بازگشایی مدارس ذکر نشده است که معلمان باید در وضعیت قرمز به مدرسه بیایند.

فرهنگ معلمان در اینصورت به مدرسه نروند

علی باقرزاده درباره آغاز سال تحصیلی، گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده به همه استان ها ابلاغ شده است. در این دستورالعمل، نقش‌ها و مسئولیت‌های استان‌ها، شهرستان ها و مدارس به تفصیل بیان شده است همچنین نحوه حضور معلمان، دانش‌آموزان و مدیران مدارس در مدرسه و شبکه شاد متناسب با وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز مشخص شده است علاوه بر این انتخاب راهبردهای آموزشی متناسب با هر وضعیت به شورای مدرسه واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه، مسئولیت طراحی و تولید محتوا و راهبری جریان آموزش و یادگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سقف ساعات موظف، به عهده معلمان است.

باقرزاده بیان کرد: آموزش در سال تحصیلی آینده به صورت ترکیبی از روشهای آموزش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری است حضور معلم در مدرسه تابع تصمیمات شورای مدرسه است آنچه که اهمیت دارد تداوم آموزش و یادگیری در وضعیت قرمز و زرد بر اساس برنامه هفتگی است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: در هیچ جای دستورالعمل بازگشایی مدارس ذکر نشده است که معلم باید در وضعیت قرمز به مدرسه بیایید، مگر در مناطق کم جمعیت که به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان، ضرورتی به فاصله‌گذاری اجتماعی نبوده و دانش‌آموزان به شاد یا سایر روشهای مختلف آموزشی دسترسی ندارند.

وی بیان کرد: آنچه که گفته شده این است که معلم مسئول جریان یادگیری با نظارت شورای مدرسه است یعنی شورای مدرسه جلسه گذاشته و درباره دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌کند و مشخص می‌شود هر کدام از آنها به کدام یک از انواع روش‌های آموزش دسترسی دارند، براین اساس معلم موظف است آن نوع از آموزش را پوشش دهد. مدیر مدرسه نیز مسئول هماهنگی و نظارت بر اجرای رابطه بین معلم و دانش‌آموز است، ممکن است هر روزی که کارکنان دولت در محل کار حضور دارند مدیر نیز در مدرسه حاضر شود تا از کارها پشتیبانی کند اما نیازی به حضور معلم نیست همچنین حق مدیریت سرجای خود باقی است و اگر مدیر، مدیریت را اعمال می‌کند این کار در فضای مجازی پرهزینه‌تر است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره رفع مشکلات شاد و دسترسی دانش‌آموزانی که از آن بازمانده‌اند، عنوان کرد: به جلسه شورای‌عالی فضای مجازی می‌رویم و در آنجا برای جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود، تصمیم‌سازی خواهد شد همچنین درباره اینترنت، هزینه‌های آن و سخت افزارهای مورد نیاز برای آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت‌وگو می‌شود، این موضوعاتی نیست که در کنترل ما باشد مانند لوازم التحریر، سرویس و پوشاک مدرسه است و آموزش و پرورش در سیاست‌گذاری مشارکت می‌کند اما مجری نیست.

باقرزاده گفت: ما نمی‌توانیم درباره پهنای باند و میزان اینترنتی که در اختیار شاد قرار می‌گیرد صحبت کنیم و باید کار را پیگیری کنیم و دستگاه دیگری مسئول آن است و در بحث سخت افزار نیز این موضوع صادق است مثلاً اگر ۳.۵ میلیون دانش آموز به گوشی و تبلت دسترسی ندارند آیا این تعداد گوشی و تبلت در بازار وجود دارد؟ و اگر وجود دارد چگونه می‌توان آن را تامین مالی و خرید کرد، این‌ها مسائلی است که نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

منبع: پانا
  • ناشناس ارسالی در

    باسلام واحترام می فرمایندگوشی وتبلت چگون ه تهیه کنیم والدین باکدام بودجه تهیه کنن د چطورسرانه مدارس درحسابهاخوابیده والکی فاکتورمی شود ازسرانه استفاده کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    بابا یکی به فکر ما مربیهای مدارس غیر دولتی باشید تو شهر اهواز همه موسسین ماها رو اخراج کردن . چه کنیم به کجا پناه ببریم

  • محمد ارسالی در

    لطفا فکری برای معلمینی که گوشی هوشمند ند ارند هم بکنید

    • مانا ارسالی در

      چه معلمی هستی که گوشی هوشمندنداری درعجبم

    • مهران ارسالی در

      در پاسخ به مانا
      چون قیمت گوشی هوشم ند از حقوق یک ماه معلم بیشتره روشن شدی؟

  • بتول حاجی حیدری ارسالی در

    با این جور فقط بچه ها بیسواد میاند جلو و این جوری خودمون را گول میزنیم بعد سال د یگه که میرند مدرسه معلمها می بینند چیزی باد نگرفتند بچه هارایکسال تعطیل کنید انش االله سال آینده با نابودی این ویروس بچه ها از تابستان درس های اصلی را برای سال ب عد مرور کنند بزارید یکسال عقب بیفتند مگه چه خبره خیلی کار هست که زودتر بروند سر کار

  • منصوره ارسالی در

    سلام به پدر و مادرها وام گرفتن تبلت یا گوشی بدهید تا بتوانند در اختیار فرزندان قرار بدهند خیلی ها پول تهیه آنرا ندارند یا گرفتن بسته های اینترنتی

  • ناشناس ارسالی در

    غیر حضوری بهتر است

  • ب.م ارسالی در

    شما ثابت کن که بودجه در مدرسه خوابیده من حتما برای شما تنها که شده هم گوشی می خر م

  • اوا ارسالی در

    کلاس اولی تکلیفشون چیه

  • ناشناس ارسالی در

    با این گرانی پرمایه نشینی چطور گوشی بخرم

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاغیر حضوری بشه از استرس مردم.😔

  • ناشناس ارسالی در

    آموزش فقط مجازی مگه جون بچه های مردم بی ارزشه

  • فرهنگی ارسالی در

    من یه فرهنگی هستم وبه جرات میگم کار به ص ورت حضوری به مراتب بی دردسر تر از غیر حض وریه اما خیلی جالبه کسانی که نگران آموزش فرزندانشون هستند این مسئله ساده رو درک نمی کنند که تا سلامتی نباشه، طبیعتا آموز ش مفیدی هم در کارنخواهد بود.آیا آموزش در فضایی پر استرس هم برای معلم وهم برای دا نش آموزان آن هم با ماسک ودستکش به خصوص ب رای بچه های ابتدایی که تحملش سخته،اصلا م یتونه اثربخش باشه؟؟؟

  • Negar ارسالی در

    مدارس حضوری بشه هیچی از آنلاین نمی‌فهمیم

    • ناشناس ارسالی در

      چون خوب توضیح نمیدن .یسری معلم هستن‌ گند شون رو شده ریاضی رو کی مینویسه بچه ازروش بفهمه ؟یه توضیح نمیدن مثل معلم پسرم

  • اسماعیلی ارسالی در

    غیر حضوری بهتر ه از لحاظ پیشگیری
    ولی معلمان توضیحات شون رو بیشتر کنند مختصر درس دادن فایده نداره
    میدونم سخته
    و مدیران نظارت بیشتری داشته باشند

  • زهرا خانی ارسالی در

    به نظر من آموزش در فضای مجازی برای یادگیری دانش آموزان به درد نمی خورد حالا چی میشه یکسال تعطیل کنند مملکت درست حسابی هم نداریم که دلمون به این خوش باشه که فرزندانمون پس از اینکه فارغ التحصیل شدندمیرن سرکار.

  • ناشناس ارسالی در

    با این اوضاع واحوال اقتصادی خانواده ها ا ز کجا بیاورند بسته اینترنت بخرند اگه این ترنت در اختیار دانش اموزان بگذارند خیلی بهتره

  • میینا ارسالی در

    یعنی چی ما از اموزش مجازی عیچی نمیفهمیم باید مررسه رو یه فکری بردارن براش و اموز ش بدن بع بچه ها

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام به نظر اینجانب آموزش غیرحضوری اصلا به درد نه محصل میخوره نه معلم فقط استرس بیشتر برای خانواده ها به جهت تامین گوشی و نت و همچنین برای معلمی که خودش خیلی امکانات آموزشی در منزل نداره وباسرعت کم نت شاد عملا امکان پذیر نیست کاش لااقل امسال رو کلا تعطیل میکردن وآموزش رو به صورت حضوری از خرداد ماه شروع میکردن اینجوری نه استرسی به محصل وارد میشد و بیسواد به کلاس بالاتربره و نه باعث آب درهاون کوفتن معلمان زحمت کش میشدین حالا یک سال آموزشی درکار نباشه به کجا برمیخوره

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا مدرسه مجازی باشه بهتره ما نمیتونیم با دستکش و ماسک درس بخونیم خیلی اذیت میش یم ایران نتونسته وضع اقتصادی رو درست کنه میخواد گوشی برای دانش آموزان بخره لطفا ما چیزی نمیخوایم فقط مجازی که باشه ممنون میشیم

  • مریم ارسالی در

    سلام اسیبی که بچه ها از استفاده کردن از گوشی چه برای چشم ها وچه برای بدنشان وچه از نظر پرسه زدن تو فضای مجازی بیشتره تا یک سال درس نخوننداین بچه ها که میخان نسل اینده را تشکیل بدن با این اسیب ها چی میشه مسولین باید به فکر اسیب ها باشند نه اموزش به قول خودشون این بچه ها اینده سازان این مملکت هستند

    • من ارسالی در

      بچه ها حداقل موقعی که از تلفن در ایام درس برای درس استفاده میکنن کمتر پرسه میزنن چون با این وضع کرونا تنها تفریح بچه ها گوشه

    • میترا ارسالی در

      الان انتخاب بین بد و بدتر هست. اومدیم تا چند سال درگیر کرونا بودیم نمیشه که بچه ها کلا از آموزش دور بمونن.

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من معلم مدارس ر وستاهاکه

  • ناشناس ارسالی در

    دوستان واقعا آموزش حضوری به دلیل استرس و ترس از بیماری آن هم با ماسک ودستکش حتی به مدت کوتاه هم نمیتونه مفید واقع بشه .ه میشه اولویت اول سلامتی و حفظ جان افراد ا ست .آموزش جزء اولویت های بعدیست.بنابراین تا ساخت واکسن ودرمان قطعی می بایست آموز ش ها غیر حضوری باشه.به خصوص اینکه در ممل کت ما متاسفانه هزینه های سنگین درمان کرو نا به عهده خود مردم گذاشته شده .

  • ناشناس ارسالی در

    مدارس یکسال تعطیل شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها