|
کدخبر: 217821

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت:

در میدان سیاست باید جهادی عمل شود

آیت‌الله رسول فلاحتی در ۲۳آبان در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت با وی اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری برای پیشرفت و توسعه استان گیلان انجام شده اما همچنان فقر در سایه سرسبزی استان وجود دارد.

فرهنگی و اجتماعی در میدان سیاست باید جهادی عمل شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر سالانه وارد گیلان می‌شوند گفت: گیلان حدود ۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده و شهدای مدافع حرم نیز دارد که از ثمرات کانون‌های فرهنگی استان هستند و باید بیش از این در عرصه فرهنگی کار کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آسیب‌ها و رانش‌های فرهنگی به‌لحاظ نبود هماهنگی‌ها به کف جامعه کشانده می‌شود ابراز داشت: دستگاه‌‌هایی در این استان جزو متولیان امور فرهنگی هستند و انتظار می‌رود فعالیت‌ها با وحدت رویه انجام شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده است تصریح کرد: ورزش گیلان در سال‌های اخیر آسیب‌دیده است و به نوعی میدان تاخت و تازهای سیاسی شده ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به ضرورت ورود فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان برای ترمیم زیرساخت‌های فرهنگی در استان گفت: هرجا که اخلاص و یاد خدا باشد همه همگام با هم حرکت می‌کنند.

وی به ورود نیروهای جوان به شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: از بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر باید در زمینه تولید و حمایت از کالای داخلی استفاده شود و شورای شهر رشت نیز لازم است که با برنامه حرکت و به نتایج و خروجی کارها فکر کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ابراز امیدواری از روی کار آمدن جوانان خوب، دلسوخته و دیندار در این استان خاطرنشان کرد: در میدان سیاست باید جهادی عملی شود و می‌توان گفت که درایت، مدیریت، ظرافت و میدانی عمل‌کردن در به نتیجه رسیدن امور موثر است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت ارتقاء نظارت شورای شهر رشت در بخش‌های مختلف شهری خاطرنشان کرد: جهادی عمل کردن در فعالیت‌های فرهنگی شورای شهر رشت اولویت باشد البته نظارت شورای شهر بر انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز حائز اهمیت است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خواستار ایجاد رابطه کمیسیون فرهنگی شورای شهر با نهادهای فرهنگی و انتقال تجربه شد و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی گسترده بوده و نیازمند اتاق فکر است.

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این دیدار با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی رشت باید تقویت شود اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت باید احیا شود از سوی دیگر شهر رشت سهمی از بودجه‌های فرهنگی گیلان ندارد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها