|
کدخبر: 216764

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان:

افزایش ۲۹ درصدی مصرف گاز مشترکین خانگی گیلان

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در گفتگویی با اشاره به اینکه امسال شاهد فرا رسیدن سرمای زودرس در استان گیلان بودیم، گفت: با توجه به این شرایط تنها در مهر ماه امسال مصرف گاز در میان مشترکان خانگی گیلان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

 حسین اکبر با بیان اینکه در نیمه نخست آبان ماه امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی مصرف گاز هستیم، اظهار داشت: با توجه به این شرایط، نیازمند مدیریت مصرف در استان گیلان هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴.۴ میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، افزود: بالغ بر ۵۰ درصد از این میزان متعلق به نیروگاه های گیلان بوده است.

حسین اکبر در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا در زمستان امسال شاهد قطعی نباشیم، گفت: خط قرمز ما قطعی گاز در مشترکان خانگی است و همه تلاش خود را برای پایداری جریان گاز در استان انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر مصرف بی رویه گاز در بخش خانگی ادامه یابد، اختصاص گاز به صنایع دچار مشکل می شود و مجبور به قطعی گاز در صنایع استان خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان در خاتمه از همه شهروندان گیلانی درخواست کرد تا با رعایت دمای آسایش (18 الی 21 درجه) و استفاده از لباس های مناسب و ضخیم تر در ایام سرما، پایداری جریان گاز را در سایر حوزه های مصرف استان، تضمین نمایند.

 

ارسال نظر