|
کدخبر: 282168

۳۲۵ کارت بازرگانی در کردستان تمدید و صادر شد

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال ۳۲۵ فقره کارت بازرگانی در استان تمدید و صادر شد.

صنعت ۳۲۵ کارت بازرگانی در کردستان تمدید و صادر شد

طاها سمیعی معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان  اظهار کرد: در این مدت ۱۵۶ کارت بازرگانی در استان صادر شده که ۱۴۳ مورد آن مربوط به اتاق بازرگانی، ۲ مورد مربوط به کشاورزی و ۱۱ مورد هم در حوزه صنعت بوده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۶۹ فقره کارت بازرگانی مربوط به اتاق بازرگانی هم تمدید شد که ۱۰۴ مورد آن حقیقی و ۶۵ مورد هم مربوط به شرکت های حقوقی بود.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان افزود: در کل ۶۲۵ کارت بازرگانی صادر شده در استان دارای اعتبار و سه هزار و ۱۹۵ فقره هم بدون اعتبار است.

سمیعی یادآور شد: بیشترین سهم در بخش کارت های صادره و تمدیدی به تفکیک محل فعالیت مربوط به شهرستان سنندج با ۱۱۷ مورد و مریوان با ۱۰۱ مورد است.

کردستان ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد که در امتداد این میزان مرز مشترک هم بازارچه رسمی سیرانبند در بانه و بازارچه‌های غیررسمی خانم‌شیخان در مریوان و مله‌خورد در سروآباد فعال هستند.

سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و واردات فعال است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها