|
کدخبر: 282166

۳ راهکار برای خروج صنعت لوازم‌خانگی از رکود

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران، راه‌اندازی سیاست‌های فروش اعتباری از سوی بنگاه‌های مادر، خروج از قیمت گذاری دستوری و توسعه صادرات را به‌عنوان مهمترین راهکارهای خروج این صنعت از رکود برشمرد.

تجارت ۳ راهکار برای خروج صنعت لوازم‌خانگی از رکود

«عباس هاشمی» دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران افزود: دولت برنامه‌های خوبی در حوزه صادرات دارد و باید همچنان به حمایت جدی و تمام‌قد از صادرات در این صنعت بپردازد.

این مقام صنفی گفت: توسعه صادرات از طریق انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای، تعیین تعرفه ترجیحی، امضای توافق‌نامه‌های تجارت آزاد و غیره امکانپذیر است.

وی ادامه‌داد: متوسط صادرات این صنعت در سال‌های گذشته بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که همچنان جای کار زیادی در آن وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر آن برای توسعه صادرات باید به بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ها و فعالیت‌های درون‌بنگاهی پرداخت و در مسیر حمایت از توسعه و صادرات پایدار حرکت کرد.

وی به مشکل بزرگ قیمتگذاری دستوری در این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: برای خروج از رکود باید به مکانیسم عرضه و تقاضا معتقد باشیم.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران تصریح کرد: تداوم قیمتگذاری دستوری سبب کاهش تولید، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری، سرکوب شدن نوآوری و فناوری و کوچک شدن فضای تولید خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها