|
کدخبر: 278165

اولویت وزارت صمت؛ فعال‌سازی واحدهای راکد در استان‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه زیرساخت ها و فعال سازی واحدهای راکد در استان ها و افزایش ظرفیت آنها در دستور کار این وزارتخانه است.

صنعت اولویت وزارت صمت؛ فعال‌سازی واحدهای راکد در استان‌ها

سید رضا فاطمی امین روز شنبه در جریان بازدید از واحدهای تولید سفال و سرامیک و چینی آلات بهداشتی شهر لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان بیان کرد: یکی از اولویت های وزارت صمت، فعال سازی ظرفیت تولید است که امسال تولید در سطح ملی و کلان رشد مناسبی داشته است.

وی همت فعالان اقتصادی، توسعه زیرساخت ها و افزایش تقاضا در حوزه صادرات را از عمده علل رشد اقتصادی دانست و ادامه داد: تولید دارای چند منشا است و مرحله نخست آن فعال سازی واحدهای راکد است که در این راستا ۹۰ واحد راکد استان همدان در یک سال گذشته فعال شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: همچنین علاوه بر فعال کردن واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی واحد فعال هستند در دستور کار است.

فاطمی امین اظهار داشت: بنابراین تمرکز وزارت صمت بر روی تسریع در فعال کردن ظرفیت های موجود است تا به سمت سرمایه گذاری با رویکرد توازن سرمایه گذاری در شهرستان های دارای ظرفیت پیش رفت.

وی افزود: می توان واحدهای جدید را در شهرستان هایی که اشتغال پایینی دارند با همکاری صنعتگران و معدن کاران فعال کرد تا با این روش فرصت شغلی را به صورت متوازن در کشور توزیع کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نظام مالی و تامین منابع که بخشی از آن به بانک ها معطوف می شود با چالش های جدی مواجه است که باید به طور اساسی حل شود.

فاطمی امین ادامه داد: وزارت صمت  دو محور شامل تامین مالی زنجیره ای و دوم پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده را در دستور کار قرار داده چراکه این اقدام موجب کاهش انحراف منابع می شود.

وی افزود: این اقدام از دی ماه سال گذشته شروع و نتایج خوبی در مرحله آزمایش اولیه به دست آمد برای نمونه در راستای تامین مالی زنجیره ای طی سه ماه گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها