|
کدخبر: 277926

خبرخوش به تولیدکنندگان بزرگترین شهر صنعتی کشور

مدیر عامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: با هدف حمایت از تولید فرآیند اعمال تعرفه کمتر از نرخ مصوب آب‌بها در بزرگترین شهر صنعتی کشور به اجرا درآمد.

صنعت خبرخوش به تولیدکنندگان بزرگترین شهر صنعتی کشور

مجتبی افرنمدیر عامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: در عمل به تعهد صورت گرفته از سوی شرکت شهرصنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه پیرو مصوبه جلسه گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه موضوع اصلاح تعرفه آب‌بها پیگیری و عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موضوع اصلاح تعرفه آب در دستور کار قرار گرفت، افزود: به طور میانگین، هزینه آب بهای صنایع مستقر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه حدود ۳۲ درصد کاهش یافته تا ضمن حمایت از صنعتگران مصوبه کمیته حمایت قضائی عملیاتی شود.

وی از پیگیری برای کاهش بیشتر تعرفه در فصول بعدی خبر داد و افزود: براساس مصوبه هیات دولت باید قیمت آب بهای صنایع، فراتر از تعرفه‌ای که در حال حاضر برای واحدهای تولیدی و صنعتی این مجموعه محاسبه شده، منظور شود اما در راستای حفظ منافع صنتعگران، قیمتی کمتر از مصوبه اعمال شده است.

افرند افزود: ارائه خدمات زیرساختی بویژه تامین آب و برق بسیار دشوار و هزینه بر است، اما مدیریت شهر صنعتی با پرداخت هزینه بالا توانسته خدمات زیرساختی فراوانی را به جامعه صنعتی ارائه دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال جاری به دلیل افزایش چند برابری هزینه‌ها مخصوصا در حوزه‌های تامین و برداشت آب از بسترهای زیرزمینی(حق النظاره) که توسط وزارت نیرو اعلام شده، همچنین هزینه‌های انتقال آب از ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب مرکزی و هزینه‌های احداث و مرمت معابر باعث شد این شرکت در حفظ و نگهداشت و راهبری مجموعه شهر صنعتی کاوه با چالش مواجه شود.

مدیر عامل شهرصنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ادامه گفت: مصارف آب حدود ۸۵ درصد صنایع مستقر در شهر صنعتی کاوه، در چهار پله اول از ۱۳ پله تعرفه‌ای قرار می‌گیرد که تعرفه آن از بهای تمام شده کمتر است. تعرفه‌های آب بها به لحاظ مساعدت با صنایع و رفع موانع تولید در سال جاری مجددا اصلاح شده و کاهش یافته است.

او بیان کرد: در شهریورماه سال ۱۴۰۱ پس از اعلام نارضایتی صنایع در پی صدور قبوض دو دوره سال جاری، جهت کمک به صنایع و رفع موانع تولید و با توجه به تاکیدات مسئولین استان و اهتمام به منافع ملی شرکت شهر صنعتی کاوه نسبت به کاهش تعرفه‌های قبوض صادر شده اقدام کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها