|
کدخبر: 270291 نیما مجدی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد:

اجرای ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از کسب رتبه برتر این شرکت در حوزه تامین اعتبارات عمرانی در میان ۳۱ استان کشور خبر داد و افزود: « در طول یک سال گذشته، بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در سطح شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شد».

صنعت اجرای ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی اردبیل

روز ملی صنایع کوچک نزدیک است و به نظر می‌رسد شهرک‌های صنعتی برای حمایت از این صنایع تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند.صنایع کوچک نه تنها در ارتقای شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذارند بلکه یک قدم رو به جلو برای توسعه و ارتقای عملکرد شهرک‌های صنعتی که شهرک صنعتی اردبیل نیز از آن مستثنا نیست محسوب می‌شوند. درباره این که انوع صنایع کوچک چه نقشی در توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد و این که طی یکسال اخیر چه تغییرات چشمگیری در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به وقوع پیوسته با محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل درباره روز ملی حمایت از صنایع کوچک به گسترش نیوز گفت: «نقش واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در ارتقاء تولید ناخالص و ارزش افزوده بسیار گسترده و شاخص است که بر این مبنا با حمایت همه‌جانبه تلاش می‌شود تا واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند».

وی ادامه داد: «افزایش اشتغال و تحقق شعار سال، از جمله برنامه‌های این شرکت در طول یک سال گذشته بود که خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های انجام شده، این شرکت در بیشتر شاخص‌های ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جزو استان‌های موفق و برتر بوده است».

اهلی، شهرک‌های صنعتی را به عنوان اصلی‌ترین ابزار توسعه و نخستین مدخل ورودی سرمایه‌گذاران به استان برشمرد و افزود: «شهرک‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در توسعه صنعت دارند که این نشان از لزوم توجه هرچه بیشتر به توسعه شهرک‌های صنعتی و حمایت همه جانبه از آن دارد».

واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران طی ۳ سال

وی با اشاره به این که در طول چند سال اخیر، حجم ورود سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است به نحوی که در طول سه سال گذشته، ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده تصریح کرد: «شرکت شهرک‌های صنعتی استان در تلاش است تا برنامه‌ریزی‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع، زیرساخت‌های لازم را برای حضور آنان مهیا و زمینه تولید و اشتغال در استان را فراهم سازد».

اهلی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حمایت از تولید را در دو محور عنوان و به گسترش نیوز می گوید: «با توجه به برنامه‌های ابلاغی و شاخص‌های در نظر گرفته شده، برنامه‌های این شرکت در دو حوزه تملک اراضی و احداث زیرساخت‌ها و ارائه برنامه‌های حمایتی ویژه از واحدهای تولیدی است که خوشبختانه در بیشتر شاخص‌ها شاهد تحقق صد درصدی آن بودیم».

وی نمونه این موفقیت را کسب رتبه برتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در حوزه تامین اعتبارات عمرانی در میان ۳۱ استان کشور برشمرد و افزود: «با توجه به کسب رتبه برتر شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در اخذ اعتبارات عمرانی، این شرکت مورد تقدیر معاون وزیر صمت قرار گرفت».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: «در طول یک سال گذشته، بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در سطح شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شد که این آمار یک رکورد بی‌نظیر برای این شرکت محسوب می‌شود».

تشریح پروژه‌های در حال اجرا به مناسبت هفته صنایع کوچک

اهلی از جمله پروژه‌های در حال اجرای این شرکت در طول یک سال گذشته را این چنین برشمرد: « اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان، اجرای پروژه آماده‌سازی فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، اجرای دو ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی گرمی و خلخال با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای پروژه آماده‌سازی معابر ناحیه صنعتی نیر با اعتبار ۷ میلیارد تومان، اجرای پروژه منبع زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر با اعتبار ۵ میلیارد تومان، اجرای پروژه آماده‌سازی معابر ناحیه صنعتی مشگین شهر با اعتبار ۵ میلیارد تومان، اجرای پروژه آب رسانی به ناحیه صنعتی پارس آباد با اعتبار ۸ میلیارد تومان، اجرای پروژه آماده‌سازی معابر شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار ۹ میلیارد تومان و دهها پروژه عمرانی از مهم‌ترین اقدامات شرکت شهرک صنعتی اردبیل طی یکسال گذشته بوده که خوشبختانه برخی از این پروژه‌ها در طول یکسال پیش مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی طرح‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در حال انجام است که انتظار می‌رود سه پروژه ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی گرمی، آماده‌سازی معابر و پروژه منبع زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر با مجموع هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومان در هفته دولت به مرحله بهره‌برداری برسد».

محمد-اهلی

وی کلنگ زنی چندین طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان را از دیگر برنامه‌های این شرکت در هفته صنایع کوچک و هفته دولت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا شروع عملیات اجرایی این طرح‌های تولیدی سرآغازی برای تولید و اشتغال در سال‌های آتی باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به ضرورت شناسایی زمین‌های راکد و بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: «۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال و ۲۰ درصد دیگر راکد و یا غیر‌فعال هستند و تمام سعی و تلاش بر این است تا زمین‌های بلااستفاده و راکد در شهرک‌های صنعتی شناسایی و این اراضی در اختیار متقاضیان جدید قرار داده شود و در کنار آن با بازدید میدانی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و حل موانع موجود، واحدهای راکد احیاء و به چرخه تولید بازگردند».

۱۵۰۰ قرارداد برای راه‌اندازی واحدهای کوچک

اهلی با بیان اینکه در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی مصوب استان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ قرارداد راه‌اندازی واحدهای کوچک به امضا رسیده است، افزود: «از این تعداد بیش از ۶۸۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری بوده و در حال تولید و کارآفرینی هستند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «ما در طول سال، حمایت همه‌جانبه‌ای را از واحدهای تولیدی انجام می‌دهیم که نمونه این حمایت ها، برگزاری تورهای رایگان داخلی، حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های عرضه محصولات متنوع در داخل و خارج کشور و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای شاغلین واحدهای تولیدی و ده‌ها خدمت دیگر است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل میزان هزینه‌های انجام شده در حوزه ارائه بسته‌های حمایتی در طول یک سال گذشته را در حدود ۳ میلیارد تومان برشمرد و افزود: «برگزاری ۶۳ دوره آموزشی برای ۱۵۰۰ نفر از شاغلین و مدیران واحدهای تولیدی، شناسایی نیاز فناورانه ۱۰ واحد تولیدی، شناسایی ۵ واحد مستعد دانش‌بنیان، برگزاری ۱۰ تور صنعتی، برگزاری ۲ استارت آپ صنعتی، بازدید بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از ۵ پایان نامه دانشجویی و حمایت از ۱۵ واحد صنعتی برای اخذ استانداردهای تولیدی، از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت در حوزه صنایع کوچک بود».

بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید

اهلی از دیگر برنامه‌های حمایتی این شرکت از واحدهای تولیدی را کمک به راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد برشمرد و افزود: «در سال گذشته ۳۳ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند که این امر با استفاده از ظرفیت‌های موجود و کلینیک کسب و کار استان محقق شده است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: «کلینیک کسب و کار برای نخستین بار در استان اردبیل در سال ۹۸ از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شد که هدف از تشکیل این کلینیک، عارضه‌یابی و رفع موانع تولید واحدهای مشکل‌دار بوده است».

وی در ادامه سخنان خود به تأمین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از آب، برق، گاز، راه‌های ارتباطی، تصفیه‌خانه، ایستگاه آتش نشانی، فیبر نوری و... اشاره کرد و گفت: «در برخی از شهرک‌های صنعتی با توجه به عمر طولانی، آسفالت معابر و خیابان‌ها فرسوده و تخریب شده که سعی می‌کنیم نسبت به بهسازی و آسفالت‌ریزی مجدد آنها اقدام کنیم.

وی کاهش بروکراسی اداری را یکی از لازمه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با کاهش بروکراسی ها، روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان تسهیل و افزایش یابد».

اهلی از حمایت از سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خبرداد و اظهار کرد: «شرکت شهرک‌های صنعتی مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، در نظر گرفته است».

 

 

ارسال نظر