|
کدخبر: 232893

راه اندازی ۱۴۲ واحد صنعتی تولیدی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر هشت هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان در بخش صنعتی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید جذب شد.

صنعت راه اندازی ۱۴۲ واحد صنعتی تولیدی در گیلان

فرهاد دلق پوش اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی برای ساخت، توسعه و بهره برداری از ۱۴۲ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف بود.

وی با بیان اینکه این واحدهای صنعتی بیش از ۲ هزار و ۹۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است ، گفت: علاوه بر واحدهای جدید، امسال ۲۷ واحد صنعتی هم که در حال فعالیت بودند مجوز طرح توسعه صنعتی دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صمت گیلان این صنایع را عمدتاً در حوزه های بسته بندی، مواد غذایی، انواع صنایع سلولزی ، شیمیایی و الکترونیکی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل صنعت و معدن موضوع نقدینگی، بدهی‌ها و معوقات و جریمه‌هایی است که صنعتگران  متحمل می شوند.

دلق پوش با اشاره به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون افزود: این تسهیلات همچون تامین سرمایه در گردش، خرید، تجهیزات توسعه و صنایع اولویت دار پرداخت شده است

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را کسب کرده است، گفت: سود بالای تسهیلات در صنعت توجیه ندارد و باید این قانون در مجلس بازنگری شود.

گفتنی است،‌حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها