|
کدخبر: 249013

رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این استان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری و اشتغال سال ۱۴۰۰ در این استان به ترتیب از افزایشی ۷۷ و ۲۴ درصدی برخوردار بود.

فرامرز محبوبی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته است، افزایشی قابل توجه داشت به طوری که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر سرمایه گذاری ۷۷ درصد و از نظر اشتغال ۲۴ درصد افزایش داشت.

وی  گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ۲۳۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ، ۲۳ درصد رشد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت، واحدهای صنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند که زمینه اشتغال بیش از ۴۱۰۰ نفر را در استان فراهم کردند.

محبوبی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۶۲ مجوز صنعتی در استان صادر شد، گفت: ۲۳۲ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۲۲۳۰ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

 معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۴۳ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

به همت دولتمردان سیزدهم در استان سمنان حدود ۳۰ واحد راکد با رفع مشکلات و موانع، به فعالیت خود بازگشتند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها