|
کدخبر: 277057

ویژگی های یک طراحی بسته بندی حرفه ای چیست؟

در زمان خرید یک محصول، تنها ارزش محتویات درون آن توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد، بلکه طراحی بسته بندی مواد غذایی و ظاهر آن هم از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است.

صنعت ویژگی های یک طراحی بسته بندی حرفه ای چیست؟

در زمان خرید یک محصول، تنها ارزش محتویات درون آن توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد، بلکه طراحی بسته بندی مواد غذایی و ظاهر آن هم از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است. زمانی که در فروشگاه مشغول خرید هستید، رنگ و طرح، شکل ظاهری، ابعاد و اندازه و... یک محصول می ­تواند در لحظه توجه شما را جلب کرده و برای خرید قانع ­تان کند. به همین خاطر اگر تولید کننده هستید یا می­خواهید محصولی را به بازار عرضه کنید در مرحله اول باید به سراغ یک طراحی جدید برای بسته بندی بروید. البته عوامل بسیاری در این طراحی دخیل خواهند بود که باید همه آن ­ها را در نظر بگیرید تا ضمن حفاظت از محتویات درون خود بتواند ظاهری شکیل و آراسته هم داشته باشد. استودیو توسعه برند فهار با چندین سال سابقه درخشان در حوزه طراحی آشنا به سلیقه مخاطبان شما است و می­تواند بهترین طرح را برای شما آماده کند.

ویژگی های یک بسته بندی طراحی بسته بندی مواد غذایی حرفه ای چیست؟

خود را به جای مخاطب هدفتان قرار دهید. شما به عنوان خریدار محصول، چه انتظاری از طراحی بسته بندی محصول مواد غذایی دارید؟ اینکه راحت و سبک باشد؟ شاید هم می­خواهید قابل حمل بوده و ظاهری جذاب داشته باشد؟ احتمالا این انتظار را هم دارید که در ظروف کاربردی ارائه شود تا بتوانید مجدد از ظرف آن استفاده کنید. تمامی این موارد باید در طرح بسته بندی شما حضور داشته باشد. این نکات تنها بخشی از ویژگی ­های مهم یک بسته بندی است.

بسته-بندی-2

از دیگر ویژگی ­های مهم آن می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ارتباط، شرط اول طراحی بسته بندی محصول

محصول ارائه شده شما باید بتواند با خریدار ارتباط برقرار کند. این برقراری ارتباط زمانی امکانپذیر خواهد بود که اطلاعات دقیق محصول همچون کاربرد، نام برند و... روی ان درج شده باشد و بیننده را جهت خرید وسوسه کند. طرح بسته بندی شما همچون یک فروشنده بی ­صدا است که تنها با نگاه می­ تواند عمل بازاریابی را برایتان انجام دهد. پس به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید.

از طبیعت غافل نشوید

عصر، عصر تکنولوژی و ارتباطات است و امروزه همگان بر امر محیط زیست و حفاظت از آن آگاه هستند. هرچه بسته­بندی شما سازگار با محیط زیست باشد، یک امتیاز مثبت برای شما خواهد بود. چرا که هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی ­کند و افراد با خرید چنین محصولاتی احساس خوشایند و رضایت بیشتری دارند. در نتیجه می ­توانید به آسانی رضایت مشتریان را بدست آورید.

محافظ محصول شما باشد

از دیگر ویژگی ­های مهم طراحی بسته بندی مواد غذایی این است که بتواند از مواد درون آن محافظت کند. شما زمانی می ­توانید به فروش بالا دست یابید که محصولی سالم و بدون نقص به دست مشتریان برسانید. کیسه­ های خلا، مهر و موم، ظرف یکبار مصرف و... همگی از ایده­ هایی است که به این منظور می ­توانید از آن ­ها بهره ببرید.

جذابیت بصری رادست کم نگیرید

اگر طرح شما تمامی ویژگی ­هایی که تا به الان گفتیم را داشته باشد، اما در نگاه اول جذاب و دوست داشتنی به نظر نرسد، میدان را برای رقیبان خود خالی کرده­ اید. طراحی بسته بندی مواد غذایی باید زیبا و منحصربه فرد باشد. باید معرف برند شما بوده و از یک ترکیب رنگی پیروی کند تا در ذهن ­ها ماندگار شود. رنگارنگ نباشید. یک ترکیب رنگی انتخاب کنید که در لوگو و برند شما هم وجود دارد و سپس روی آن مانور دهید. طراحان استودیو توسعه برند فهار با بررسی تیپ شخصیتی مخاطبان هدف شما و همچنین لوگو و برند مجموعه، بهترین ترکیب رنگی را برایتان آماده خواهند کرد.

برند خود را به چشم بکشید

این یک اصل در طراحی است. شما باید اسم مجموعه و برند را در اندازه و ابعاد بزرگ روی بسته بندی درج کنید. این کار سبب می ­شود بیشتر به چشم آید و تشخیص آن در میان سیل انبوه محصولات در قفسه ­ها راحت ­تر باشد.

استانداردها را از یاد نبرید

بسته­بندی مواد غذایی از اهمیت بسیار ویژه­ای برخودار می­باشد. سازمان بهداشت غذا هم باید این بسته­بندی را تایید کند تا در برابر عوامل محیطی از محتویات آن محافظت نماید. این بسته بندی باید بدون بو، بدون بخش اضافه و... طراحی شود.

به فکر جیب مشتریان باشید

همه ما به دنبال خرید محصولات ارزان قیمت هستیم. طراحی بسته بندی مواد غذایی بر روی قیمت فروش آن موثر است. پس اگر می ­خواهید مشتریان زیادی داشته باشید باید طراحی ساده ­ای انتخاب کنید که قیمت تمام شده آن کمتر باشد و در زمان جمع بستن با قیمت محصول باعث گران شدن آن نشود. این یک نکته کلیدی است که کار طراحی را برای شما سخت می­ کند چرا که گزینه ­هایتان محدود خواهد شد. اما در مقابل بهترین طراحی و انتخاب را خواهید داشت.

پاسخگو نیاز همگان باشد

اگر محصول شما صادراتی است و به کشورهای دیگر صادر می ­شود، باید دارای ترجمه انگلیسی یا زبان کشور مقصد باشد. مشتریان همان کشور هم باید بتوانند اطلاعات محصول را بخوانند و از آن استفاده کنند. در زمان طراحی باید فضای کافی به این منظور در نظر بگیرید تا ظاهری شلوغ و ناخوانا هم به خود نگیرد.

بهترین مجموعه  برای طراحی بسته بندی مواد غذایی  کدام است؟

طراحی بسته بندی مواد غذایی اگر به صورت اصولی انجام شود می­تواند در فروش شما معجزه کند. شما باید یک شعار مناسب برای خودتان انتخاب کنید و با فونت و رنگ مناسب بروی بسته درج کنید. همه این موارد در حرف ساده است اما زمانی که پای عمل به میان می ­آید کار سخت می ­شود. چرا که باید فاکتورهای زیادی را از جمله: اصول روانشناسی، تناسب با محصول و... را در نظر گرفت. مجموعه­ های بسیاری هستند که این کار را به آسانی در کوتاه­ترین زمان انجام می ­دهند. یکی از بهترین آن ­­­ها استودیو توسعه برند فهار است که با در نظر داشتن سلیقه و نظر شما بهترین طراحی را ارائه می ­دهند. هزینه طراحی آن هم بسیار مناسب بوده و به صورت آنلاین هم می ­توانید از خدمات آن ­ها بهره ­مند شوید.

بسته-بندی-3

جمع بندی

طراحی بسته بندی مواد غذایی یک سرمایه گذاری است. هرچقدر هم برای آن خرج کنید، سود و بازدهی آن به جیب خودتان باز خواهد گشت. برای ماندگاری برند تجاری­تان شما به این طرح نیاز دارید. پس توجه ویژ­ای به آن داشته باشید تا در نبرد با رقیب­ها پیروز میدان شوید. این نکته را هم در نظر بگیرید که بسته بندی آسان باز شو می­تواند با آسودگی خیالی که برای خریداران فراهم می­کند، اعتماد آن­ها را هم جلب کرده و فروش شما را به بالاترین حد برساند.

منبع: https://fahar.ir

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر