|
کدخبر: 271653

افتتاح ۵۵ طرح صنعتی در استان یزد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از افتتاح ۵۵ طرح در استان یزد خبر داد و گفت: اعتبار این طرح ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که توسط مسئولان استانی تامین خواهد شد.

صنعت افتتاح ۵۵ طرح صنعتی در استان یزد

علی رسولیان در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد، با اشاره به فرارسیدن روز صنایع کوچک و آغاز هفته دولت اظهار کرد: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی حائز اهمیت بوده و پتانسیل های لازم جهت ایجاد تحول در پیشرفت اقتصادی را  دارا هستند.

معاون وزیر صمت با  اشاره به  سهم ۹۴ درصدی صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی کشور بر نگرشی دقیق تر و جدی تر بر صنایع کوچک همانند پوشاک، تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد با حمایت از این صنایع شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهر‌ها و شهرک های صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحدها ایجاد شده است.

رسولیان با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک، تصریح کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه کاری و برندسازی، از مجموعه کارهایی است که در این زمینه در حال انجام است.

وی افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی را از دیگر مباحثگ مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: طی سال گذشته،  شناسایی واحدها و صنایعی که  کمتر از ظرفیت موجود در حال فعالیت بوده یا تعطیل هستند در سطح کشور انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: ۱۲ هزار واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است به شکلی که یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، به چرخه تولید بازگشتند.

رسولیان با اشاره به تامین زیرساخت‌ها درشهرک های صنعتی به استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک تاکید و در ادامه  تصریح کرد: با تامین زمین و زیرساخت‌ها  مانند آب، برق و...... با واگذاری این زمین‌ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار هکتار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

وی افزود: در ماه های آتی  ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تخصیص داده می شود همچنین، ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولان استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت ، امسال با حمایت وزارت نیرو تلاش شد تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه صنعتی کشور شود.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها