|
کدخبر: 271190

سرپرست شهرک صنعتی یزد به گسترش نیوز خبر داد:

خیز یزد برای رفع کم آبی شهرک های صنعتی

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از رفع مشکلات بی آب صنایع در این استان خبر می دهد و معتقد است برای رفع صد در صدی این مشکل نیازمند حداقل ۵ سال زمان هستند.

صنعت خیز یزد برای رفع کم آبی شهرک های صنعتی

شهرک های صنعتی یزد از بی آبی نگرانند از تخصیص برق وزارت نیرو، چندان راضی نیستند چرا که معتقدند این استان، خودشان تولیدکننده برق هستند و تا حدودی در حوزه گاز مشکل چندانی ندارند اما با این کمبودها تا حدودی کنار آمدند اما همچنان از بی آبی گله مندند و طی برنامه ریزی‌هایی که شده تصمیم گرفتند از دریای عمان و خلیج فارس برای تامین آب صنعت کمک بگیرند.

اگرچه اگر هم این اتفاق بیفتد کمترین زمانی که می توان برای آن مد نظر قرار داد ۴ تا ۵ سال آینده است اما دور از تصور نیست.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در ادامه به بهره برداری و برنامه های پیش روی این استان در هفته دولت اشاره می کند که در ذیل می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

محمد دهقان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد ضمن اشاره به برنامه های شهرک های این استان در گفتگو با گسترش نیوز خاطرنشان کرد: «شهرک صنعتی فولاد در شهرستان اشکذر جزو مهمترین شهرک های استان یزد بوده که در آن چهار پروژه زیرساختی توسعه ای در حال اجراست».

وی ادامه داد: « آسفالت بلوار اصلی و بهره برداری از ورودی این شهرک با حجم ۵۵ هزار متر مربع از اولین اقدام توسعه زیرساختی شهرک‌ صنعتی فولاد بوده است.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پروژه شبکه برق و روشنایی به طول ۱۸ کیلومتر از دیگر اقدامات توسعه ای برای این شهرک بوده است یاد آور شد: برای نگهداری و ذخیره‌سازی آب یک مخزن زمینی بتنی با حجم ۵ هزار متر مکعب و ارزش ریالی ۱۲ میلیارد تومان ایجاد کرده ایم. همچنین ایجاد شبکه برق و روشنایی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان و آسفالت ورودی این شهرک نیز ۹ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

به گفته این مقام مسئول استانی،  احداث انبار به ارزش سه میلیارد تومان و با متراژ ۵۴۰ متر  به تازگی در شهرک صنعتی فولاد به بهره‌برداری رسیده است.

دهقان-یزد

 دهقان در ادامه با اشاره به این که در شهرک صنعتی یزدمهر، پروژه ورودی آسفالت شهرک به میزان ۴۵ هزار متر مربع با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد تومان را اجرایی و  پروژه اجرای شبکه برق و روشنایی به طول ۲۸ کیلومتر و ارزش مجموع ۵۳ میلیارد تومان را  در دست داریم گفت: «همچنین،  برای توسعه شبکه توزیع گاز شهرک صنعتی یزدمهر  موفق به اجرای این پروژه به طول ۲۸ کیلومتر و ارزش ۹ میلیارد تومان شده ایم».

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اشاره به این که شبکه توزیع گاز در شهرک صنعتی میبد ۲ به طول ۲۱ کیلومتر و به ارزش ۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می شود گفت: « همچنین،آخرین پروژه قابل افتتاح مان پروژه عمرانی در شهرک صنعتی صدوق است که برای توسعه زیرساختی این شهرک، شبکه توزیع گاز به طول ۱۱ کیلومتر و به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شده و در هفته دولت به بهره برداری می رسد».

تامین آب مهمترین چالش صنعتی یزد

این مقام مسئول استانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که استان یزد در تامین آب واحدهای صنعتی دچار محدودیت بسیار شدیدی است ادامه داد: « با توجه به خشکسالی شدید این استان، منابع آبی ما فقط منابع آبی زیر زمینی و از طریق حفر چاه است که متاسفانه چاه‌های زیر زمینی ما با کاهش و افت شدیدی مواجه هستند این در حالی است که مهمترین چالش اصلی توسعه صنعت در این استان، بحث تامین آب و انتقال آن به یزد است.»

وی مهمترین راهکار تامین آب یزد را انتقال آب از طریق دریا عنوان کرد و افزود: « در حال برنامه ریزی هایی در راستای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به یزد هستیم که به نظر می رسد در بهترین حالت نزدیک به ۴ تا ۵ سال به طول بیانجامد.

دهقان؛ برق تولیدی این استان را  حدود ۲ هزار مگاوات دانست و عنوان کرد: « ۷۰ درصد برق استان در حوزه صنعتی مصرف شده و ما بقی به بخش کشاورزی و اداری تخصیص یافته است.اما متاسفانه در سال جاری و بلاخص در تابستان، صنایع این استان مشمول خاموشی های گسترده شده و گله فعالان اقتصادی را برانگیخته است.»

وی با انتقاد بر این که این استان؛ تولیدکننده برق است و موفق شده نیازهای خود در این حوزه را برآورده کند پس چرا باید با معزل قطی برق مواجه باشد یادآور شد: « در تعامل با مدیران استانی صنعت برق، اعلام شد که برنامه وزارت نیرو به شکلی سراسری بوده و تولید برق متعلق به کل شبکه است با این حال علی رغم برنامه‌های خاموشی که از طریق وزارت نیرو اعمال شده است، خوشبختانه کم‌ترین خاموشی را در شهرک‌های صنعتی قائل شده‌اند و ما توانستیم با تعاملی که با شرکت توزیع برق استان داشته ایم کم‌ترین خاموشی در این شهرک‌های صنعتی را شاهد بوده ایم.

به گفته دهقان، در خصوص تامین گاز هم فعلا مشکلات خاصی در شهرک‌های صنعتی مان نداریم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها