|
کدخبر: 267944

این استان رتبه دار جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی +جزئیات

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: «این استان با ۹ هزار و ۱۰۱ واحد صنعتی فعال و ۵۷۵ هزار میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حجم سرمایه‌گذاری، رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد».

صنعت این استان رتبه دار جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی +جزئیات

امیرحسین کمیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ در گفتگو با گسترش نیوز افزود: «واحدهای صنعتی استان اصفهان تاکنون برای ۲۸۱ هزار و ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند و سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۲ درصد، سرمایه‌گذاری ۲ درصد و در اشتغال صنعتی ۱۱ درصد است».

وی ادامه داد: «تاکنون هفت هزار و ۹۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۵۷۴ هزار میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صادرشده است و ۲۶۸ هزار و ۸۶۶ نفر در این واحدها مشغول به‌کار هستند».

رئیس کل اداره صمت اصفهان اضافه کرد:« تاکنون ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی با ۱۲ هزار و ۴۱ هکتار مساحت در استان احداث‌شده است، همچنین ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در استان قرار دارد».

کمیلی عنوان کرد: «استان اصفهان ازنظر تعداد معادن فعال رتبه نخست، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد».

وی بیان کرد:«هشت هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه بهره‌برداری از معادن و کانسرهای معدنی اصفهان مشغول به کار هستند و تاکنون ۲۴۴ فقره پروانه اکتشاف، ۳۵ فقره گواهی کشف و ۸۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادرشده است».

اوتوضیح داد: «هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۴۰۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال محاسبه‌شده و میزان ذخایر معدنی شناسایی‌شده در استان بیش از ۳ میلیارد و ۲۴ میلیون تن است و اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجادشده است».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها