|
کدخبر: 271607

شهرک سازی در لارستان واقعیت دارد؟

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از مطالعه امکان سنجی ایجاد شهرک ها ونواحی صنعتی جدید در لارستان خبر داد.

صنعت شهرک سازی در لارستان واقعیت دارد؟

سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به لارستان باهمراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه لار پس از بازدید از شهرک صنعتی لار در جلسه با صنعتگران با اشاره به برنامه این شرکت برای ایجاد شهرک ها ونواحی صنعتی در مناطق مختلف لار ، مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای اظهار داشت: مهمترین اولویت ها برای راه اندازی شهرک صنعتی ظرفیت های منطقه ای برای جذب و استقرار سرمایه گذار و سهولت در تامین زیرساخت ها بویژه تامین آب و برق است .

وی با اشاره به رسالت این شرکت برای بستر سازی استقرار صنایع و جذب سرمایه‌گذاران گفت: باید در این زمینه دستگاه های اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان ، وسعت منطقه، وجود سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی لارستانی مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نیز نزدیکی با کشورهای حاشیه حوزه خلیج‌فارس، راه‌اندازی شهرک ها ونواحی صنعتی در مناطق مختلف شهرستان با در نظر گرفتن سهولت در تامین زیرساخت ها، در دستور کار قراردارد .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فراهم بودن زیرساخت ها برای جذب سرمایه‌گذارای در شهرک‌های صنعتی لار، بیرم، حسن لری و پشت سنگر گفت: انتظار است سرمایه گذاران منطقه لارستان از این ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند.

مهندس هاشمی همچنین باهمراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه لار، در جلسه با هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی لار هم بر رفع مشکلات این شهرک صنعتی تاکید کرد.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد: شهرک صنعتی لار که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب استان محسوب می‌شود، با ۱۰۰ هکتار مساحت، ظرفیت استقرار ۲۹۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۱۴۰۰ نفر را دارد که تاکنون ۱۵۲ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و دارای ۸۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۹۰۰نفر است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین در بخش صحرای باغ لار نیز حضور یافت و در جلسه با مسولان محلی در این بخش به بررسی وامکان سنجی اراضی معرفی شده برای راه اندازی ناحیه صنعتی پرداخت .

وی افزود: اولویت مهم در این منطقه تامین آب است که اگر این مورد انجام شود ، در کوتاهترین زمان نسبت به تصویب و راه اندازی این شهرک صنعتی اقدام می شود.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها