|
کدخبر: 271373

افتتاح ۵۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در استان لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان معتقد است: برای آغاز هفته دولت، بودجه ای نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های زیرساختی مد نظر قرار گرفته است.

صنعت افتتاح ۵۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در استان لرستان

بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان، به گسترش نیوز می گوید: «عمده صادرات از شهرک های صنعتی این استان، ‌شامل کانی های غیرفلزی ، پودر میکرونیزه ،سنگ های تزیینی، مصنوعی و صادرات اقلام دارویی است».

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار گسترش نیوز، مبنی بر این که مشکل صادرات سنگ های تزئینی و مصنوعی، خام فروشی است آیا در شهرک های صنعتی استان لرستان این اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: «تا زمانی که تکنولوژی وارد کشور نشود خام فروشی خواهیم داشت. وقتی فعالان اقتصادی در حوزه سنگ های‌ تزئینی و مصنوعی، نتوانند یک کوپ سنگ را فرآوری کنند ، مجبورند خام فروشی کنند».

رازانی در ادامه با اشاره به این که هرگاه صحبت خام فروشی به میان آمد بدانید ضعف در تکنولوژی داریم اضافه کرد: « اگر تکنولوژی قوی داشته باشیم دنبال خام‌فروشی نمی رویم».

بختیار-رازانی1

رازانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که امیدواریم و پیش بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری منطقه ویژه بروجرد هم انجام شود ادامه داد: « برای هفته دولت چند پروژه برای بهره برداری و افتتاح  مدنظر قرار داده ایم که از آن جمله می توان به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب منطقه ویژه ازنا با سرمایه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد. همچنین دیوار حصار منطقه ویژه ازنا به طول ۵ کیلومتر با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال انجام شده که جزو مهمترین پروژه هایی در دست افتتاح هفته دولت است».

این مقام مسئول استانی همچنین از احداث و راه اندازی کارگاه های تولیدی در دو شهرک صنعتی استان لرستان خبر داد و افزود: «شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان اقدام به احداث ۵ کارگاه با سرمایه ۶۰  میلیارد ریال در شهرک های صنعتی الیگودرز و درود کرده که در هفته دولت افتتاح می شود».

وی با بیان این که حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری پروژه های در دست اجرا در شهرک های صنعتی استان لرستان وجود دارد اذعان کرد: « پیش بینی می کنیم برای هفته دولت سرمایه ای  بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح داشته باشیم».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها