|
کدخبر: 241901

افتتاح ۱۵۶ طرح صنعتی در ۳ شهرک این استان+جزئیات

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی در سه شهرک صنعتی اهواز افتتاح و کلنگ زنی شد.

صنعت و معدن افتتاح ۱۵۶ طرح صنعتی در ۳ شهرک این استان+جزئیات

علی رسولیان در دومین روز سفر به استان خوزستان، ۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی را در سه شهرک صنعتی شماره ۳، ۴ و ۵ اهواز افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن‌ها را به زمین زد.

افتتاح طرح توسعه واحد صنعتی "بهسازان جنوب" تولید کننده انواع شیرآلات فشار قوی نفت و گاز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز، افتتاح واحد صنعتی "قطعه سازان صدرا" با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر، واحد صنعتی "تجهیزات فناوران سیمن تک" با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر و همچنین بهره برداری از ۶۳ واحد صنعتی دیگر با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۱۴ نفر در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز، از جمله طرح‌های صنعتی است که به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مدار تولید در استان خوزستان پیوسته‌اند.

همچنین پروژه عملیات تکمیل خیابان سازی و شبکه دفع آب‌های سطحی با اعتبار ۷۲.۴۳ میلیارد ریال، شبکه مخابرات با اعتبار ۱.۹۱ میلیارد ریال، سامانه اعلام حریق، سامانه صوتی پیشرفته و شبکه فیبر و VOIP ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار با اعتبار ۲۳.۹ میلیارد ریال و ۸۲ واحد کارگاهی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال امروز در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز،‌ کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی به این شهرک صنعتی را پس از سال‌ها پیگیری و رفع موانع، با اعتبار ۲۷۳.۵ میلیارد ریال و پروژه احداث ساختمان اداری و آتش نشانی را با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به زمین زد.

افتتاح پروژه‌ زیرسازی و آسفالت بخشی از خیابان‌های این شهرک صنعتی با اعتبار ۲۲۳.۹ میلیارد ریال، پروژه احداث بخشی از شبکه برق فشار متوسط با اعتبار ۲۴۹.۶ میلیارد ریال و پروژه احداث مخزن بتنی ۱۳۰۰ مترمکعبی و شبکه آب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، از پروژه‌های عمرانی بودند که در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز بهره برداری شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان حضور در شهرک‌های صنعتی اهواز، از نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل و کلینیک کسب و کار استان خوزستان مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اهواز و واحد تولیدی "فولاد آتیه خاورمیانه" نیز بازدید کرد.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مشاوران کسب و کار و همچنین مدیران و کارگران این واحد صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک‌های صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی "فولاد آتیه خاورمیانه" که با سرمایه ‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز احداث و در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۹۶۰ هزار تن ورق فولادی و ۴۵۰ هزار تن میل گرد در سال را دارد و برای یک هزار و ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار و ۷۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

این واحد تولیدی سالانه ۱۰۰ میلیون دلار ورق فولادی و میل گرد را نیز به کشورهای هدف بازار خود صادر می‌کند.

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرک‌های صنعتی خوزستان اختصاص یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره ‌برداری از طرح‌های صنعتی و پروژه‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امسال برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان درنظر گرفته شده است.

علی رسولیان افزود: زیرساخت‌های مناسبی در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد و اگر در بخش‌هایی نواقصی وجود دارد، این نواقص به سرعت تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه در تلاش هستند تا مشکلاتی که در بحث‌های زیرساختی همچون آب، برق و... در این شهرک‌های صنعتی وجود دارد، برطرف شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتی راکد است.

رسولیان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های خدمات رسان، از جمله راه و شهرسازی درخواست داریم تا به حل مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های این شهرک‌ها کمک کنند تا بتوانیم زمین مورد نیاز را برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های کمک به کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: در سطح کشور برنامه داریم تا یک هزار واحد کارگاهی را تکمیل کنیم و در این زمینه تا کنون بیش از ۸۰۰ واحد ساخته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در استان خوزستان با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، برای ساخت ۱۵۰ واحد کارگاهی برنامه ریزی شده است که امروز ۶۳ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی شماره ۳ و ۴ اهواز به بهره ‌برداری رسید.

رسولیان ابراز امیدواری کرد نهضت ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک به‌ویژه در مناطق محروم توسعه و تداوم پیدا کند.

وی با بیان این‌که واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی با کمک فعالان بخش خصوصی به بهره ‌برداری رسیده است، افزود: سطح علمی و دانش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی رو به افزایش است و فعالیت آن‌ها درحال جایگزین شدن به‌جای کالاهای وارداتی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: این واحدها کالاهای باکیفیتی را تولید می‌کنند و بخش‌های تحقیق و توسعه بسیار خوبی دارند که به این مسأله کمک ویژه‌ای می‌کند.

رسولیان با بیان این‌که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتی راکد است، ادامه داد: کار بررسی و شناسایی واحدهای راکد در سطح کشور انجام شده است و خوشبختانه کل واحدهای راکد در حوزه صنعت شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: امسال تا کنون با کمک بخش‌های مختلف از جمله کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و بانک‌ها موفق شدیم یک هزار و ۷۵۰ واحد صنعتی راکد را احیاء کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده برای پروژه افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای راکد، بخش زیادی از ظرفیت صنعتی کشور به چرخه تولید بازگردند.

شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز دارای ۱۶۱هکتار مساحت است که ۹۸ هکتار آن زمین صنعتی و ۱۶۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۲۹۸ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۰۲ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۸۲ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال برای سه هزار و ۳۷۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز دارای ۱۹ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی و ۶ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۳۲۳ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۹ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۶۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال برای یک هزار و ۶۵۷ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز همچنین تا پیش از این ۱۸۲ واحد کارگاهی تکمیل، ۳۳۸ واحد واگذار و ۱۷۴ واحد با اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۴۱ نفر به بهره برداری رسیده است.

شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز نیز دارای ۶۷۸ هکتار مساحت است که ۱۷۱ هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۱۳۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۹۶ هکتار در آن منعقد شده است.

۵ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال برای ۲۶۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیران حوزه مدیرعامل و حراست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک‌های صنعتی اهواز همراهی می‌کردند.

 

 

 

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها