|
کدخبر: 181222

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی دلیجان افتتاح شد

علی رسولیان در سفر به استان مرکزی، از واحدهای تولیدی "ویستا اعتماد ایرانیان"، "کربن سیمرغ"، "الیاف شاهکار نرمینه" و "الیاف پلی استر ساینا" در شهرک‌های صنعتی خمین، محلات و دلیجان بازدید کرد.

وی با حضور در این کارخانجات، از خط تولید و بخش‌های مختلف این شرکت‌ها بازدید کرد و در گفت‌وگو با مدیران و کارگران آن‌ها، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، توانمندی‌ها و روند تولید در این واحدهای صنعتی قرار گرفت.  

علی رسولیان در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی خمین افزود: با وجود تمام فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات کرونا، پارسال صنعت کشور هشت درصد رشد داشت که این موفقیت را می‌توان حاصل حمایت از تولید داخل، اقتصاد مقاومتی و رشد صنایع داخلی بیان کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که شهرستان خمین دارای یک شهرک و دو ناحیه صنعتی است اعلام کرد: توسعه و افزایش سطح اراضی و برنامه زمان بندی ایجاد زیرساخت متناسب با نیاز و شمار متقاضیان در شهرک‌ و نواحی صنعتی این شهرستان انجام می‌شود.  

بازدید دکتر رسولی ۲

وی بیان کرد: به منظور تخصیص و انتقال آب به شهرک صنعتی خمین آمادگی مشارکت با پتروشیمی این شهرستان و آب منطقه ای استان مرکزی وجود دارد.      

رسولیان با تاکید بر خریداری پساب شهرها و انتقال تخصیص‌ها برای استفاده درشهرک‌های صنعتی گفت: برای خرید هر لیتر آب در سال جاری، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.     

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی پیشنهادی است که به دولت بردیم چراکه باید به سمت شهرکهای خصوصی حرکت کرد.    

رسولیان، ایجاد شهرک‌های صنفی برای کسب و کارهای کوچک با واگذاری زمین به اصناف را از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال جاری بیان کرد.     

وی توضیح داد: بسته تشویقی در سال جاری برای واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان در بهترین نقاط شهرکهای صنعتی با اقساط بند مدت ارائه شده و ایجاد یک‌هزار کارگاه در سراسر کشور با اولویت شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی شده است.      

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از زمین‌های واگذار شده که واحد تولیدی در آنها ایجاد نشده پس گرفته می شود.   

رسولیان افزود: در آیین نامه امسال آورده شده که تا زمینی به بهره برداری نرسد اجازه فروش ندارد و فروش زمین حتی با دیوار کشی ممنوع شده است.   

بازدید دکتر رسولی

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ناحیه صنعتی برای استقرار صنایع پایین دستی واحد پتروشیمی خمین راه اندازی شود.        

وی افزود: به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی سرمایه گذاران در واگذاری زمین، راه اندازی سامانه الکترونیکی در دستور کار است تا متقاضی زمین بتواند از منزل زمین مورد نظر خود را خریداری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نمایندگان مردم خمین و محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در سفر معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان وی را همراهی می‌کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها