|
کدخبر: 180959

درخواست وزارت صنعت در هیات دولت بررسی می شود

وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست رفع محدودیت‌های ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری کلانشهرها و اصلاح آیین‌نامه کاهش آلودگی هوای هشت شهر بزرگ را به هیات دولت ارائه کرده است.

سیاست داخلی درخواست وزارت صنعت در هیات دولت بررسی می شود

مطابق ماده (۷) قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک های صنعتی ایران، تشخیص ضرورت های فنی و اقتصادی ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی به عهده مجمع عمومی شرکت شهرک های صنعتی می باشد.

همچنین به موجب بند (۸) قانون یاد شده، مجمع عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایران موظف است با تصویب هیات دولت برای افزایش تعداد شهرک ها اقدام لازم را انجام دهد، ضمن اینکه مجمع عمومی شرکت های تابعه می تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک های صنعتی مصوب اقدام نماید.

علاوه بر این، مطابق بند (۱۴) آیین نامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ کشور، ایجاد صنایع در خارج از شهرک های صنعتی در شهرهای تبریز، شیراز، اهواز، اراک و مشهد تا شعاع ۳۰ کیلومتری ممنوع است.

از آنجایی که مطابق استفسار سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوعیت مندرج در بند فوق، شهرک ها و نواحی صنعتی را نیز در بر می گیرد و این موضوع،‌ ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود در محدوده مذکور را با چالش مواجه نموده است، لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تعابیر مختلف از آیین نامه مذکور و بروز اشکالات اجرایی، درخواست اضافه کردن تبصره‌ای به بند (۱۴) این آیین نامه مبنی بر "مجاز بودن ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در محدوده شعاع ۳۰ کیلومتری شهرهای مذکور" را به هیئت دولت ارائه نموده است.

این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت طی می کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر