|
کدخبر: 121465 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش نیوز:

سوخت جدید تراکتورهای آینده

تراکتور جدید از اینترنت نسل ۵ استفاده می‌کند، حالت رانندگی خودکار دارد و می‌توان آن را از دور کنترل کرد. محصول جدید چینی‌ها ۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت آن به ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

صنعت سوخت جدید تراکتورهای آینده

چینی‌ها در حال ارتقا و توسعه تراکتوری هستند که با سوخت هیدروژنی کار می‌کنند. آنها در حال کار روی تراکتورهای نسل آینده هستند. مهندسان چینی با تراکتور الکترونیکی جدیدشان که ET504-H نام دارند می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار تراکتور جهان را به خود اختصاص دهند. علاوه بر این، می‌‌خواهند عوارض محیط‌‌زیستی این ماشین بنیادی کشاورزی را به حداکثر برسانند.

با نگاهی گذرا به ظاهر ET504-H متوجه می‌شوید که یکی از خودروهای نسل آینده را مشاهده می‌‌کنید. این تراکتور از اینترنت نسل ۵ استفاده می‌کند، حالت رانندگی خودکار دارد و می‌توان آن را از دور کنترل کرد. دستاورد جدید چینی‌ها توسط شرکتی به نام Luoyang   ساخته شده است. این شرکت در حوزه تجهیزات کشاورزی فعالیت می‌کنند و با تکیه بر هوش مصنوعی، ماشین‌آلات نوین می‌سازد. دانشگاه چینهوا و غول تراکتورسازی چین یعنی YTO در ساخت و توسعه این تراکتور مشارکت داشته‌اند. شرکت سازنده اصلی قصد دارد به تلاش‌های خود برای توسعه هر چه بیشتر تراکتورهای بدون سرنشین ادامه دهد و به یکی از پیشتازان این عرصه تبدیل شود. گفته می‌شود که موفقیت تراکتور ساخته شده انقلابی بزرگ در تولید ماشین‌آلات کشاورزی ایجاد می‌کند و الهام‌بخش ساخت ماشین‌آلات کشاورزی مشابه باشد.

حداکثر قدرت و سرعت

ET504-H از یک موتور اصلی، یک موتور میانی و موتورهای مستقل الکتریکی و هیدروژنی بهره می‌برد. وقتی که تراکتور به حداکثر انرژی خود نیاز نداشته باشد سوخت هیدروژنی آن فعال می‌شود و اگر فشار وارده افزایش یابد باتری لیتیومی به کمک می‌آیند و انرژی مضاعفی تولید می‌کنند. موتور الکتریکی توان ایجاد ۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر سرعت تراکتور به ۳۰ کیلومتر می‌رسد.

فناوری هوشمند بدون سرنشین

ET504-H قبل از هر چیز برای این تولید شده که بدون راننده، کار کند. در واقع یکی از دغدغه‌های اصلی سازنده بی‌نیاز کردن حداکثری ماشین از کشاورز بوده است. برای رسیدن به این هدف به اینترنت 5G مجهز شده، از سیستم جی پی اس استفاده می‌کند و فناوری رادار در آن تعبیه شده است تا همه شرایط لازم برای کنترل از راه دور را داشته باشد. نتایج تست‌های مختلف نشان می‌دهد که فناوری ناوبری به کار رفته می‌تواند حالت رانندگی وسیله و وضعیت محیط پیرامون را به سرعت درک و تحلیل کند. سرعت بالا، تاخیر و وقفه اندک و استفاده از فناوری هوشمند بدون سرنشین باعث شده است که این تراکتور به صورتی موثر و کارآمد، کارکردهای مختلف زمانی را به انجام رساند.

مانع بزرگ

هانگ شنگانکو، مدیر پروژه شرکت CHIAIC در این باره می‌گوید: این تراکتور را ساخته‌ایم تا نشان دهیم که ماشین‌آلات کشاورزی می‌توانند با تکیه بر هیدوژن کار کنند. تراکتور ما تاکنون با موفقیت چند آزمایش دشوار را به پایان رسانده است. بازارسنجی‌ هم حاکی از آن است که شانس این وسیله در بازار زیاد است. البته در حال حاضر هزینه‌های استفاده از باتری زیاد است بنابراین فعلا برنامه فروش خاصی برای آن تدارک ندیده‌ایم. اگر هزینه باتری کاهش یابد می‌توان به سرعت برای عرضه و فروش آن در بازار برنامه‌ریزی کرد. ممکن است کمی طول بکشد اما واقعیت آن است که باید منتظر انقلابی بزرگ در عرصه ماشین‌آلات کشاورزی بود».

تراکتورهای هیدروژنی بیشتر

چند سالی است که درباره ماشین‌آلات کشاورزی که با انرژی هیدروژنی کار می‌کنند تحقیق می‌شود. شرکت نیوهالند در سال ۲۰۰۹ اولین نمونه از تراکتورهای تمام هیدروژنی را رونمایی کرد. در مزارع اروپا تا سال ۲۰۱۲ از این تراکتور استفاده می‌شد اما کمبود سوخت و هزینه تولید بالا باعث شد هیچ وقت به مرحله تولید انبوه و تجاری نشود.

منبع: all about feed

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها