|
کدخبر: 265308 نیما مجدی

در گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس سازمان صمت اصفهان مطرح شد؛

خطر جدی بیخ گوش صنایع اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:‌« کم آبی در اصفهان نه تنها صنایع بلکه فلات مرکزی ایران را تهدید می کند در نتیجه پیش از آن که متحمل تبعات آن باشیم بهتر است دولت سیزدهم ورود کند».

صنعت و معدن خطر جدی بیخ گوش صنایع اصفهان

سال‌هاست که به دلیل کم‌آبی و خشکسالی در اصفهان، از طرح‌های متعددی برای تامین آب مورد نیاز در بخش‌هایی چون کشاورزی و صنعت سخن به میان می‌آید یکی از این طرح‌ها که بسیار روی آن تاکید می‌شود، تصفیه پساب صنعتی است که به موازات آن، صرفه‌جویی آب برای بخش‌های دیگر جامعه نیز حاصل می‌شود. اما گویا این موضوع نتوانسته راهکار پایداری برای رفع مشکل باشد. رئیس جمهور کشورمان به اصفهان سفر کرده و رئیس سازمان صمت این استان از مشکلات می‌گوید. در ذیل نتیجه این گفت و گو را بخوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

امیرحسین کمیلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در پاسخ به این سوال که با حضور رئیس جمهور کشورمان در اصفهان،‌ سازمان صمت این استان چه برنامه هایی مد نظر قرار داده است در گفتگو با گسترش نیوز گفت : « در حال حاضر،‌ تمامی میزهای صمت در وزارتخانه ها برقرار شده  و حضور معاونان رئیس جمهور کشورمان، منجر به لمس مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان از نزدیک شده است».

وی در ادامه از مهمترین مطالبات اصفهان را تامین مالی و افزایش اختیارات استانی بانک ها عنوان کرد و گفت: « یکی از مهمترین مسائلی که مطالبه و خواسته بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است می توان به افزایش اختیارات استانی بانک ها اشاره کرد همچنین بسیاری از صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان، نیازمند سرمایه در گردش هستند در نتیجه با توجه به تورم بالا، این نیاز بیش از پیش احساس می شود».

امیرحسین-کمیلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در ادامه با اشاره به این که؛ سرعت تامین سرمایه در گردش توسط بانک ها کمک بزرگی به صنایع این استان خواهد کرد یادآور شد: « در بحث شهرک های صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی زیر شعاع ۵۰ کیلومتر، به دنبال دریافت تسهیلاتی از سوی رئیس جمهور کشورمان در زمان سفر به استان هستیم».

کمیلی در ادامه با بیان این که رونق واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر مطالبات این استان در سفر رئیسی است عنوان کرد: « تسهیلاتی برای نوسازی، بهسازی و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مدنظر است که امیدواریم با هماهنگی های لازم بتوانیم شرایط پرداختن به این موضوع را فراهم کنیم».

این مقام مسئول استانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که به نظر می رسد با سفر رئیس جمهور کشورمان، دستاوردهای قابل توجهی نصیب این استان و فعالان اقتصادی آن شود اذعان کرد: « باید تقویض اختیاراتی هم که در این استان مطرح است مورد توجه قرار گیرد اگرچه پیش از این درخواست ها و نامه نگاری های لازم انجام شده است».

صنعت اصفهان از کم آبی در رنج است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در ادامه با اشاره به این که امییدواریم مشکل تولیدکنندگان و صنعتگران ما در استان با عنایت دولت سیزدهم هر چه زودتر رفع شود خاطرنشان کرد: « اگرچه اصفهان، استانی کم برخوردار نیست اما از لحاظ انرژی کمبودهای فراوانی دارد».

وی در پاسخ به این سوال که،‌ اصفهان دارای مزیت ها بسیاری به علت استقرار صنایع و معادن کشور داراست بنابراین مشکلات جدی صنایع کوچک و متوسط در این استان چیست ؟ افزود: « اگرچه اصفهان،‌ از لحاظ صنعت و معدن دارای مزیت است اما به شدت از کم آبی در رنج است».

کمیلی ادامه داد: « حتی در حوزه مدیریت برق، صنعتگران ما با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم می کنند چرا که درصد بالایی از صنعت فولاد و سیمان کشور در اصفهان فعال است در نتیجه کسری و محدودیت برق و از سوی دیگر کم آبی مشکل جدی برای صنایع بزرگ، متوسط و کوچک ایجاد کرده است».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان کم آبی و کم برقی را از محرومیت های جدی این استان و صنعت دانست و ادامه داد: « نه تنها استان اصفهان بلکه کم آبی، فلات مرکزی را تهدید می کند که به تبع آن، تمامی شهرهای مشمول این فلات دچاز مشکلات کم آبی خواهند بود».

چشم امید اصفهانی به دولت سیزدهم

کمیلی در ادامه با اشاره یه این که پیش از این، مشکلات یاد شده به دولت اعلام شده است ادامه داد: « اگرچه این مشکلات منتقل شده اما باز هم بر آن تاکید داریم چرا که کم آبی فلات مرکزی را تهدید می کند و فقط شامل اصفهان نیست بلکه شامل استان های کرمان، چهارمحال و بختیاری تا خوزستان بوده و استان ها و شهرستان های مورد نظر را درگیر مشکلات خواهد کرد در نتیجه رفع کم آبی این گستره وسیع را نجات می دهد».

این مثام مسئول در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه تا چهار سال آینده مشکلات آب این استان رفع خواهد شد اضافه کرد: « امید است با عزم و اراده دولت این مشکلات هر چه زودتر رفع شده و با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مورد نظر، این بحران بی آبی در صنعت و فلات مرکزی رفع شود».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها