|
کدخبر: 263953 نیما مجدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

۱۵ واحد کارگاهی آماده واگذاری به دانش بنیان ها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان گفت: «۱۵ واحد کارگاهی آماده واگذاری به شرکت های فن‌آور و دانش بنیان ، در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه هستند.

صنعت و معدن ۱۵ واحد کارگاهی آماده واگذاری به دانش بنیان ها

اگرچه استان سیستان و بلوچستان در زمره مناطق کم‌برخوردار قرار گرفته‌ است، اما مدیرعامل شرکت شهرک ها صنعتی این استان معتقد است تمامی تلاش ها برای تسهیل بیشتر فعالیت بخش های تولیدی و صنعتی به کار گرفته شده و این واحد ها علی رغم مشکلات حاصل از تحریم ها و آثار رکود اقتصادی در دوران اپیدمی کرونا ، در زمره واحد های صادرات محور بودند.

در راستای عملکرد شهرک ها صنعتی استان سیستان و بلوچستان  در سال گذشته با علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی به گفتکو نشسته ایم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با گسترش نیوز گفت: « با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان  و اشتغال آفرین واگذاری این ۱۵ واحد کارگاهی آماده تحویل به شرکت های دانش بنیان و فناور با حداقل اجاره است».

وی با بیان این که برای ساخت این واحد ها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است اذعان کرد «گستره هر یک از این واحدها ۲۴۰ متر مربع است که در یک طبقه ۱۸۰  متر مربعی و یک و نیم طبقه ۶۰ متر مربعی طراحی شده است. علاوه بر این یک فضای ۶۰ متر مربعی برای حیاط نیز در نظر گرفته شده است».

راشکی

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: « در راستای حمایت بیشتر از واحدهای دانش بنیان در تمامی شاخص های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط از جمله دوره‌های آموزشی، حضور در نمایشگاه ها و تورهای صنعتی داخلی،‌ خارجی، اخذ استانداردهای بین المللی  و...اولویت با شرکت های یاد شده است».

راشکی در پاسخ به این سوال که قرار است تسهیلات به چه شکلی در اختیار دانش بنیان ها و متقاضیان قرار گیرد، اظهار کرد: «متقاضیان می توانند با در اختیار داشتن دفتر تحقیق و توسعه در پارک علم و فناوری و دریافت سوله در شهرک صنعتی زاهدان، از برنامه های حمایتی هر دو ارگان به طور همزمان بهره مند شوند».

ایجاد ۱۲۸ طرح های زیرساختی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان در  بخش دیگری از سخنانش بااشاره به اینکه ۱۲۸ طرح های زیرساختی و عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان در سال گذشته انجام شده است ادامه داد: « ایجاد این تعداد طرح های زیرساختی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۱ میلیارد ریال انجام شده است».

وی ادامه داد: « در راستای ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در سال گذشته، تصویب و مطالعه ۴ ناحیه صنعتی زرآباد، بمپور، تفتانو قصر قند هر کدام به میزان ۵۰ هکتار انجام شده است، علاوه بر این ناحیه زرآباد از مجموعه ای که کارهای مطالعات آن انجام شده بود ایجاد شده است».

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: «در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۱ فقره قرارداد با کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شد که در این راستا حدود ۸۱ هکتار زمین صنعتی به آن ها تحویل شد».

اشتغالزایی ۱۴۲۱۶ در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان

راشکی در ادامه با اشاره به این که  در حال حاضر ۳۰ شهرک و نواحی صنعتی در این استان فعال است، یادآور شد: «در حال حاضر ۱۴ هزار و ۲۱۶ نفر در این شهرک ها مشغول به کار بوده و سرمایه گذاری واحدهای بهره برداری شده حدود ۹۰۶۴(نه هزار و ۶۴) میلیارد ریال بوده است».

به گفته وی، در حال حاضر ۵ ایستگاه تصفیه خانه فاضلاب،  استقرار دو مرکز خدمات فناوری و کسب و کار،‌ و ۴شهرک ها و واحدهای صنعتی دارای گاز در این استان فعال هستند.

راشکی تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در سال گذشته را ۱۳۸۶ واحد دانسته و معتقد است: «۱۲ شهرک و نواحی صنعتی مجهز به  فیبر نوری هستند».

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که در راستای حمایت از صنایع کوچک مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی چه اقدامانی انجام شده است؟ اهم این اقدامات را این گونه برشمرد: «برگزاری کلینیک های سیار،‌ مشاوره به دانش بنیان ها، شناسایی دانش بنیان ها،‌ رفع مشکلات واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرک ها، تهیه طرح های تیپ صنعتی، بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید،اشتغال طرح‌های به بهره برداری رسیده و سرمایه گذاری درطرح های به بهره برداری رسیده از مهمترین اقدامات این شرکت در سال گذشته بوده است».

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها