|
کدخبر: 257881 نیما مجدی

در گفتگو با گسترش نیوز مطرح شد:

محدودیت فعالیت صنایع با قانون هوای پاک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان می گوید: «شهرک‌های صنعتی کم برخوردار در استان و شهر ستان ها که قدمت احداث آن‌ها به پیش از انقلاب اسلامی برمی گردد. اما به علت بزرگ شدن شهرها و قرار گرفتن شهرک‌ها در حریم شهری، مشمول قانون هوای پاک شده و فعالیت صنایع را با محدودیت مواجه کرده است».

صنعت و معدن محدودیت فعالیت صنایع با قانون هوای پاک

شهرک های صنعتی کم برخوردار همچون سیستان و بلوچستان از تداوم مشکلاتشان نگرانند و گویا قرار است این موضوع در دولت سیزدهم رفع و رجوع شود، اما هنوز آن‌گونه که گفته می شود اتفاقی نیفتاده است. علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان معتقد است: کم آبی از یک طرف و کوتاهی دستگاه های خدمات رسان برای تسریع امور از طرف دیگر از جمله مشکلاتی بوده که تا به امروز حل و فصل نشده است. درباره مشکلات شهرک‌های صنعتی کم برخوردار استان و سیستان و بلوچستان با سکاندار شرکت شهرک های صنعتی این استان گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان به گسترش نیوز می گوید: « در حال حاضر اولین موضوع که تا حدودی برای شهرک‌های صنعتی این استان مشکل ساز شده می توان به موقعیت مکانی آنها اشاره کرد».

راشکی

وی  با اشاره به این که در دو استان، سیستان و بلوچستان و کردستان، کیفیت شهرک های صنعتی ، پیش از انقلاب براساس ساختار،  منطبق با موقعیت آن‌سال‌ها شکل گرفت و منجر به ایجاد توسعه شد ادامه داد: « پس از انقلاب،  شهرک های صنعتی این دو استان اگرچه به علت شرایط خاص امنیتی موجود در نزدیکی و مجاورت مراکز جمعیتی جانمایی شدند تا از این طریق امنیت و آرامش روانی سرمایه‌گذاران تامین شود اما امروز نزدیکی شهرک ها به شهر منجر به ایجاد مشکلاتی شده است».

راشکی اضافه کرد: « ساخت و ساز پیش از انقلاب اسلامی جذب سرمایه گذار به بهترین شکل ممکن انجام شد اما  با گذر زمان و توسعه شهرها و کلان‌شهر‌ها، شهرک‌های صنعتی در محدود شهر و روستاها قرار گرفتند که این موضوع  مشمول ماده ۱۱ قانون هوای پاک شده  و مشکلات بیشماری برای صنایع به وجود آوردند».

محیط زیست مانع فعالیت برخی صنایع

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان این که قرار گرفتن در محدوده قانونی محیط زیست منجر به عدم فعالیت برخی صنایع شد ادامه داد:« بسیاری از صنایع حتی اجازه فعالیت در این شهرک ها و نواحی صنعتی را ندارند و این موضوع هنوز مانع زدایی نشده است که امید می رود در دولت سیزدهم به مشکلات شهرک‌های صنعتی کم برخوردار توجه کند».

کاهش میزان تعرفه مصرفی برق برای واحد های تولیدی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد:  یکی از بزرگترین معضلات واحدهای تولیدی و صنعتی،‌ این استان،‌مساله تعرفه بالای آب بها بود که متاسفانه علی رغم قانون، میزان تعرفه مصرفی برای واحد‌های تولیدی و بخش تولید کاهش پیدا کرده و مازاد مصرف بر اساس تعرفه آزاد محاسبه می‌شود».

وی ادامه داد: «بر اساس قانون و مصوبه هیات وزیران باید ۲۵متر مکعب به هر واحد تولیدی اختصاص پیدا کند که این ماده قانونی رعایت نمی‌شود».

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در خاتمه یاد آور شد: از دیگر مشکل‌های مطرح شده، نوسان برق بود که سبب تخریب برخی از دستگاه‌های واحد‌های تولیدی می‌شود که باز هم باید بر اساس قانون باید خسارت وارده به واحد‌های تولیدی توسط شرکت برق پرداخت شود که تا کنون این مورد نیز عملیاتی نشده است».

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها