|
کدخبر: 122997

راه‌اندازی مجدد بیش از ۶۷۰ واحد صنعتی در سالجاری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از هدفگذاری احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد کشور در سال ۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون بیش از ۶۷۰ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

اقتصاد راه‌اندازی مجدد بیش از ۶۷۰ واحد صنعتی در سالجاری

محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از گروه گیتی تامین صنعت استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهارکرد: ۸۵۰ شهرک و نواحی صنعتی در کشور ایجاد شد که در این شهرک‌ها و نواحی ۴۶ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ۲۱ درصد واحدهای صنعتی ایجاد شده غیرفعال و دچار رکود شده‌اند که تلاش می‌شود این واحدها به‌تدریج به چرخه تولید بازگردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: از این تعداد، سهم استان سمنان احیا ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

صالحی‌نیا اعلام کرد: تاکنون، ۱۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان احیا شده و راه‌اندازی مجدد شده‌اند.

وی با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه است و در سال ۹۹ که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این حمایت‌ها تقویت می‌شود.

صالحی‌نیا اضافه کرد: نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از جمله استان سمنان جمع بندی شده و در کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: واردات کالاهای مشابه ساخت داخل یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کشور در سال‌های گذشته بود که امروز، این معضل با برنامه‌ریزی جامع وزارت صمت و در قالب برنامه تعمیق ساخت داخل کاهش یافته و این پیام خوبی برای فعالان حوزه صنعت و تجارت است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یادآور شد: مدیریت واردات و توسعه صادرات و همچنین رفع کمبود نقدینگی با توجه به افزایش هزینه از برنامه‌های این وزارتخانه است، این مقوله رخ داده اما برای رسیدن به حد مطلوب نیازمند همکاری بانک‌ها و همراهی سیاست‌های کلان در ارتباط با بخش‌های مرتبط با تولید است.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها