|
کدخبر: 255939

مهر تایید بر رفع محدودیت های آب و برق صنایع

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: چالش جدی امروز صنایع در کشور، محدودیت های آب و انرژی است و برای تامین این موارد، پروژه های متعددی تعریف کرده ایم.

علی رسولیان با بیان این‌که اصفهان دارای صنایعی است که با صنایع کشور قابل رقابت است، ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری، کار آفرین ها عابد هستند و باید مسیر را برای آنان هموار کرد.

معاون وزیر صمت اصلاح و تسهیل فرآیندها برای رشد اشتغالزایی و حذف بروکراسی ها را در برنامه های این وزارتخانه برشمرد و ادامه داد: از امسال واگذاری های زمین به شهرک های صنعتی به صورت الکترونیکی انجام شده و امضای طلایی با هدف شفاف سازی، حذف خواهد شد.

وی با بیان این‌که چالش جدی امروز صنایع در کشور، محدودیت های آب و انرژی است و فعالان اقتصادی باید به آن توجه لازم را داشته باشند، تصریح کرد: سال گذشته به علت قطعی مکرر برق، برخی از فعالان اقتصادی متضرر شدند، بنابراین تامین آب صنایع کشور را در قالب پروژه های مختلف در دستور کار داریم.

رسولیان میزان پساب های شهری در کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب اعلام و اضافه کرد: برنامه ریزی برای استفاده از پساب های شهری به عنوان منبع آب پایدار برای صنایع، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از خریداری هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب های شهری در سطح شهرک ها خبر داد و گفت: استفاده از آب های سطحی نیز در دستور کار است.

وی با بیان این‌که تامین برق در کوتاه مدت را هدف قرار داده ایم، اعلام کرد: کسری دو هزار و ۵۰۰ مگاواتی برق را در سطح شهرک ها داریم که باید تامین شود.

معاون وزیر صمت گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای زیر سازی شهرک های صنعتی کشور تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن ها ۷۰ درصد رشد داشته است، هر چند که در تامین زیر ساخت ها با مشکلات متعددی رو به رو هستیم.

رسولیان همچنین با بیان این‌که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مشوق های خوبی تعریف شده است، توضیح داد: هزار و ۶۰۰ نیاز فناورانه و بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی که در مسیر دانش بنیان شدن قرار دارند، شناسایی کرده ایم و دنبال تخصیص زمین به این گونه شرکت ها هستیم.

امیر حسین کمیلی رئیس سازمان صمت اصفهان نیز با بیان این‌که سال‌های متمادی است که هدفگذاری کشور بر محور اصلی تولید و اشتغالزایی قرار دارد، ادامه داد: اصفهان سرشار از ظرفیت هاست، اما محرومیت ها و مظلومیت های بسیاری نیز کشیده است.

وی با اعلام این‌که اصفهان در صف اول جهاد اقتصادی قرار گرفته است، افزود: توجه به صنایع اصفهان که همواره در سخت ترین شرایط اقتصادی استقامت کرده و مشقت های فراوانی را پشت سر گذاشته اند از سوی مسئولان کشوری و استانی، یک ضرورت است.

گفتنی است در ادامه این مراسم، رسول سواری به عنوان سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی اصفهان معرفی و از زحمات محمد جواد بگی رئیس سابق شرکت شهرک های صنعتی اصفهان، تقدیر شد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر