|
کدخبر: 253009

گسترش صنعت ساختمان سازی با میلگرد

عصرآهن (asreahan) یکی از خوشنام ترین مراکز فروش آهن و فرآورده های فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق، ناودانی، پروفیل و نبشی در ایران بوده و بیش از ۳۰ سال است که در فروش میلگرد بین معروف ترین های این حوزه مشغول به فعالیت می ­باشد.

مهندسان عمران، میلگرد را یکی از پرمصرف ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز می دانند و روزانه قیمت میلگرد را بررسی می کنند.

اما یکی دیگر از اصلی ترین مصالحی که در ساخت و ساز و بخصوص در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد بتن ها می باشند. بتن ها بصورت پایه از ماسه، شن و سیمان ساخته می شوند و ثابت کرده اند که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارند و از طرفی درحال حاضر بهترین مصالحی هستند که می توانند در برابر فشارهایی که به یک سازه وارد می شود مقاومت کنند.

اما استفاده از بتن ها به تنهایی کافی نیست، چرا که اگرچه آنها مصالح مقاوم و مستحکمی هستند، اما زمانی که بحث مقاومت در برابر نیروهای کششی در میان باشد نمیتوان صرفا به آنها تکیه کرد.

به همین دلیل است که مهندسان ساختمان سازی از مکمل تقویتی بتن ها یعنی میلگرد (rebar) استفاده می کنند تا این ضعف بتن ها را برطرف کنند. لذا اطلاع از قیمت روز میلگردهای کارخانه ها در بازار ایران مثل قیمت میلگرد میانه همیشه در اولویت مهندسان بوده است و خواهد بود.

بطور کلی، میلگردهایی که در داخل بتن قرار می گیرند وظیفه دارند با افزایش مقاومت بتن ها در برابر تنش ها و نیروهای کششی از فروپاشی بتن ها و تخریب سازه جلوگیری کنند.

به این ترتیب زمانی که قصد خرید میلگرد را داشته باشیم، مهم ترین توقعی که از آنها داریم این است که نه تنها بتوانند به خوبی در بتن ها قرار بگیرد و استحکام بالایی به آن بدهند، بلکه مقاومت کششی و خاصیت شکل پذیری بالایی نیز داشته باشند.

عصرآهن (asreahan) یکی از خوشنام ترین مراکز فروش آهن و فرآورده های فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق، ناودانی، پروفیل و نبشی در ایران بوده و بیش از 30 سال است که در فروش میلگرد بین معروف ترین های این حوزه مشغول به فعالیت می­باشد.

مجموعه عصرآهن نه تنها یک مرکز اطلاع رسانی و آنالیز قیمت (price) مقاطع فولادی است، بلکه نمایندگی رسمی معتبرترین تولیدکنندگان فرآورده های فولاد در ایران نیز می باشد. مهندسان به کمک وب سایت عصرآهن، محصولات مورد نیاز خود اعم از میلگرد را با بهترین قیمت و بصورت مستقیم از تولیدکنندگان برتر ایران و با ارزانترین قیمت خریداری می نمایند.

در ادامه این مقاله از گسترش نیوز قصد داریم موارد و کاربردهای فراوانی که میلگرد در ساختمان سازی دارد را مورد بررسی قرار بدهیم و از شما مهندسان عزیز دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله تخصصی با ما همراه باشید.

گسترش صنعت ساختمان سازی با میلگرد

علت اصلی استفاده از میلگرد در بتن چیست؟

همانطور که گفتیم، میلگردها از جمله اصلی ترین مصالحی هستند که در ساختمان سازی از آنها استفاده می کنیم. در واقع می توانیم بگوییم بیش از 80 درصد استحکامی که اسکلت یک ساختمان دارد را میلگردها تامین می کنند، پس بسیار مهم است که هنگام خرید اینترنتی و آنلاین میلگرد به کیفیت و قیمت میلگرد، توجه ویژه ای داشته باشیم.

متاسفانه در بسیاری از مواقع دیده می شود که سازندگان صرفا به دلیل قیمت ارزان تر از میلگردهای سبک استفاده می کنند که این باعث افت کیفیت و مقاومت سازه می شود.

امروزه انواع و اقسام میلگردهای مختلف در سراسر کشور تولید می شوند مثل میلگرد کارخانه فولاد آذربایجان یعنی میلگرد میانه که هرکدام دارای ویژگی ها و خاصیت های ویژه خودشان هستند و با توجه به شرایط سازه و منطقه ای که ساخت و ساز در آن انجام می شود می بایست میلگرد مناسب را انتخاب کرد.

به عنوان مثال در مناطق زلزله خیز کشور می بایست به سراغ میلگردهایی برویم که مقاومت کششی آنها بیش تر است تا عملکرد سازه را در هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله حفظ کنیم.

به کاربردن میلگردهای ضعیف می تواند به سادگی و با کوچک ترین نیروی جانبی باعث ایجاد ترک های عمیق در بتن و حتی تخریب کامل سازه شود.

البته باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشیم که:

"اینطور نیست که هرچه میلگرد بیشتری استفاده کنیم مقاومت سازه تقویت می شود."

بطور کلی مقدار فولاد مصرفی بسته به نوع اسکلت متفاوت است:

  1. در اسکلت های بتنی بین 35 تا 70 کیلوگرم
  2. در اسکلت های فلزی 40 تا 105 کیلوگرم
  3. در سازه های فولادی 70 تا 115 کیلوگرم

پرکاربردترین انواع میلگرد در صنعت ساختمان سازی کدامند؟

به لطف پیشرفت هایی که بشر در زمینه تکنولوژی و صنعت داشته، امروزه می توانیم انواع و اقسام مختلفی از میلگردها را در بازار مشاهده کنیم که هرکدام با ویژگی های خاصی که دارند می توانند گزینه مورد نیاز مهندسان برای ساخت و ساز باشند.

پرکاربردترین انواع میلگرد در صنعت ساختمان سازی کدامند؟

مواردی که در ادامه معرفی میکنیم پرکاربردترین میلگردها در ساخت و ساز هستند:

* اسکلت اصلی ساختمان ها: میلگرد آجدار یا deformed

خرید انواع میلگرد آجدار همچون میلگرد میانه (miane) از اصلی ترین کارهایی است که سازندگان در ابتدای کار انجام می دهند چرا که رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع میلگرد دنیا در ساخت و ساز است. کلمه ی آجدار به دلیل الگوهایی است که روی بدنه این میلگردها به شکل آج، دنده یا فرورفتگی ایجاد می شود.

البته که ایجاد این الگوها به دلیل افزایش تنوع کار نیست. این آج ها باعث می شوند سطح تماس میلگرد با بتن افزایش و لغزندگی آن را کمتر کند تا استحکام کششی و یکپارچگی کششی بهتری به سازه بدهند.

* میلگرد سیاه یا کربن فولادی

دیگر میلگرد پرطرفدار در ساخت و ساز میلگرد کربن فولادی است که به دلیل رنگ تیره اش به آن میلگرد سیاه هم گفته می شود.

مزیت بزرگ این میلگردها مقرون به صرفه بودن و در عین حال مقاومت کششی بالایی است که در اختیار ما قرار می دهند.

از طرف دیگر بزرگ ترین نقطه ضعف این میلگردها این است که به راحتی خورده می شوند، ضعفی که همه ی مهندسان عمران آن را می دانند و برای جبران این ضعف می بایست به خوبی میلگرد را با بتن بپوشانند تا در معرض هوا و مواد دیگر قرار نگیرد.

* میلگرد VNC

سومین نوع میلگردهای پرطرفدار در بازار امروز میلگردهای وی ان سی (VNC) هستند که به دلیل ترکیبات شیمیایی که در ساخت آنها به کار برده می شود، می توانند تحمل خوبی در برابر فشار و ضربه داشته باشند.

میلگرد وی ان سی همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر دما (دسته فولادهای عملیات حرارتی پذیر) از خود نشان می دهد که همین مسئله به صنعتگران کمک می کند تا از آن در امور دیگر مثل ساخت ماشین های سنگین یا ساخت موتورهای جت استفاده کنند.

* میلگرد سفید یا میلگرد میانه

میلگرد میانه یکی از پرطرفدارترین میلگردها در ایران و حتی خارج از ایران به شمار می رود. کلمه میانه (Mianeh) به دلیل برند و کارخانه تولیدکننده ی این میلگردها روی این فرآورده های فولادی قرار داده شده است.

دلیل اصلی که بسیاری از افراد به میلگرد میانه، میلگرد سفید می گویند این است که در ساختار آن از کربن کمتری استفاده می شود که این امر علاوه بر برطرف کردن ظاهر خشن و تیره ی میلگرد، باعث افزایش مقاومت و کاهش شکنندگی آن می شود.

میلگرد میانه از نظر وزنی بسیار مشابه با میلگرد ذوب آهن هستند، به خوبی توانسته اند با کیفیت بالای خود جایگاه مناسبی در بین سازندگان ایران پیدا کنند. این میلگرد بسیار محبوب که روزانه مهندسان، قیمت آن را از وب سایت عصرآهن بررسی می کنند، تولید شده ی کارخانه فولاد میانه (آذربایجان) می باشد که در نزدیکی شهر میانه، واقع در استان آذربایجان شرقی است.

تذکر: میلگرد میانه با دو f برعکس و داخل هم که بر روی بدنه‌ی میلگرد حک می‌شود، قابل شناسایی است.

یکی از ویژگی های مثبتی که میلگرد مجتمع فولاد میانه دارد این است که انواع میلگردها را بر اساس استانداردهای آلمانی، روسی و ملی ایران تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و بر اساس مقایسه هایی که در وب سایت تخصصی عصرآهن انجام شده، محصولات این کارخانه جزء ارزان قیمت ترین میلگردهای بازار در مقایسه با کیفیت بالایی که دارند به شمار می روند.

فروش میلگرد میانه به 4 شکل اصلی در بازار ایران به شرح زیر است:

- میلگرد ساده یا A1

میلگرد آ یک میلگردهای بدون آج با سطح صاف و ساده هستند و بیش تر در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز به تغییر شکل دارند.

- میلگرد آجدار A2

بر خلاف میلگردهای A1، میلگردهای آ دو مقاومت نسبتا بالاتری در برابر دما و جوشکاری دارند و به آنها میلگرد ترد یا نیمه خشک نیز گفته می شود که به شکل آجدار فنری ساخته می شوند.

- میلگرد آجدار A3

این نوع از میلگردهای میانه نیز مثل تمامی میلگردهای آ سه دیگر در زمان گسیختگی با تغییر شکل نسبی مواجه می شوند. میلگرد A3 با نام میلگرد خشک نیز شناخته می شود و باید توجه داشته باشیم که از این نوع برای جوشکاری یا زاویه های تند استفاده نکنیم.

یکی از میلگردهای A3 معروف کارخانه فولاد آذربایجان، میلگرد 16 میانه می باشد دارای آج هایی به صورت هفت هشتی بوده و از مقاومت بیشتری به نسبت میلگرد A2 برخوردار است که تنش سیلان 4000 و گسیختگی 6000 (کیلوگرم بر سانتی متر مربع) دارد.

برای آگاهی از آخرین قیمت میلگرد 16 میانه حتما با کارشناسان فروش میلگرد میانه مجموعه عصرآهن (https://asreahan.com/) تماس بگیرید.

- میلگرد آجدار A4

این نوع از میلگردهای میانه مناسب ترین میلگردها برای ساخت و سازها می باشند که به شکل دوکی شکل طراحی و ساخته می شوند.

عصرآهن، بازار اینترنتی آهن و فولاد

همیشه مهندسان عمران برای ساخت و ساز، دنبال ارزان ترین و باکیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار ایران برای پروژه های ساختمان سازی هستند و قیمت میلگرد را لحظه ای رصد می کنند. لذا حتما پیشنهاد می شود مقاله «معرفی ۳ تولید کننده بزرگ میلگرد در ایران + بررسی قیمت و روش خرید» از لینک زیر را که در دسته بندی معدن این پایگاه خبری گسترش نیوز منتشر شده است مطالعه نمایید.

https://www.gostaresh.news/بخش-صنعت-معدن-23/235133-معرفی-تولید-کننده-بزرگ-میلگرد-در-ایران-بررسی-قیمت-روش-خرید

 

نویسنده: رپورتاژ
  • داود یوسفی ارسالی در

    با سلام
    ممنون از گسترش نیوز
    لازم به ذکره که بیشتر خریداران میلگرد دن بال میلگرد میانه هستند

ارسال نظر