|
کدخبر: 234918

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

صنعت و معدن بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی از میان انبوهی از کارخانه‌ ها و کارگاه‌ های مجاز و غیرمجاز ساخت میلگرد ، بسیار سخت انتخاب می گردد. پیش از هر اقدامی لازم است قیمت آنلاین میلگرد کارخانه‌ های برتر را به صورت روزانه بررسی کنید. بر اساس تناژ درخواستی ، قیمت هر شاخه را بر اساس وزن و فاصله کارخانه تا محل پروژه مقایسه کنید. نتایج آنالیز مشخصات فیزیکی میلگرد ساختمانی را خصوصا در مورد میزان مقاومت کششی ، تنش تسلیم و درصد ازدیاد طول مرور کنید. درصد کربن به کار رفته در میلگرد را با نیاز خود بسنجید. در نهایت بر اساس شرایط پروژه، کارشناسان عمران مدرن بهترین پیشنهاد خرید میلگرد را به شما خواهند داد. برای دریافت روزانه قیمت میلگرد بناب ،‌ نیشابور ،‌ اصفهان ، میانه و سایر کارخانه ‌های برتر تولید میلگرد همچنین اطلاع از قیمت هر شاخه میلگرد ۸ و قیمت میلگرد ۱۴ از طریق شماره تلفن ۷۷۰۹۴۴۸۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com اقدام نمایید.

نورد بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

آیین نامه ساختمان در مبحث نهم به صراحت اشاره می‌‎کند که تنها میلگرد های گرم نورد شده برای ساختمان سازی مجاز است و استفاده از فولاد سرد نورد شده به هیچ عنوان مجاز نیست. آیین نامه ساختمان تنها سه نوع میلگرد فولادی زیر را برای ساختمان سازی مجاز می‌داند. بنابراین در گام اول اگر به دنبال بهترین میلگرد برای ساختمان سازی هستید،‌ انتخاب شما بین سه گزینه زیر محدود می‌شود:

  • میلگرد گرم نورد که به فولادی گفته می‌شود که در شرایط دمایی بالا عملیات رول کردن شمش را طی کرده باشد.
  • میلگرد سرد اصلاح شده که برای ساخت این میلگرد نیز فولاد به صورت گرم ، نورد می‌شود اما عملیات مکانیکی برای ایجاد آج تابنده روی آن به صورت سرد انجام می‌شود. این نوع از میلگرد به دلیل گرم نورد بودن همچنان مناسب می باشد اما در مقایسه با میلگردی که عملیات مکانیکی را نیز به صورت گرم طی کرده، ضعیف‌تر است.
  • میلگرد گرم اصلاح شده یا فولاد ویژه که به میلگرد هایی گفته می‌شود که هم فرآیند نورد شدن و هم عملیات مکانیکی بر روی آن به صورت گرم انجام شده باشد.

میلگرد۱

معایب نورد سرد میلگرد

مقایسه نمودار تنش-کرنش فولاد گرم و سرد نورد شده نشان می‌دهد که اگر عملیات ساخت فولاد در هر مرحله به صورت سرد انجام گردد، محصول تولیدی شکنندگی بیشتری دارد. به عبارتی ترد شکنی ، کاهش شدید شکل پذیری و افزایش تنش پسماند از معایب میلگرد سرد نورد شده به شمار می رود.

کارگاه های غیر مجاز با تولید میلگرد های سرد نورد شده ، دردسر بزرگی ایجاد می کنند. میلگرد های سرد نورد شده با ازدیاد طولی بسیار کمتر از حالت مجاز شکسته می شوند و کارایی خود را به کلی از دست می دهند. علاوه بر این در متریال ساخت میلگرد های غیر مجاز از ضایعات فولادی و پروفیل‌ های غیر مجاز استفاده می‌شود. تولید بهترین میلگرد برای ساختمان سازی نیاز به شمش فولادی با کیفیت دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میلگرد های استاندارد و غیراستاندارد و استعلام قیمت از طریق شماره تلفن ۷۷۰۹۴۴۸۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com اقدام نمایید.

شمش فولادی بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

مشخصات شیمیایی میلگرد ، به شمشی وابسته است که میلگرد از آن ساخته می‌شود. بر اساس استاندارد روسی دو مدل شمش SP۳ و SP۵ برای تولید میلگرد مناسب است. شمش SP۳ درصد کربن پایینتر ، انعطاف بیشتر و عناصر آلیاژی کمتری نسبت به شمش SP۵ دارد.

برای خاموت و میلگرد حرارتی و عرضی نیاز است که از میلگرد هایی منعطف استفاده شود که درصد کربن کمتر و شکنندگی پایینتری دارند. بهترین میلگرد برای ساختمان سازی با قطر زیر ۱۴ میلیمتر از شمش فولادی SP۳ ساخته می‌شود. کلاف و میلگرد تا سایز ۴۰ نیز توسط شمش‌ های فولادی SP۵ تولید می‎شود.

میلگرد۲

 

اهمیت کربن در ساخت بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

در آنالیز شیمیایی میلگرد های ساختمانی ، کربن مهم‌ترین عنصر است. اگر درصد کربن افزایش پیدا کند، میزان ترد و شکنندگی میلگرد بیشتر می‌شود و از انعطاف آن کاسته خواهد شد.

  • میلگرد از قطر ۱۴ تا ۴۰ میلیمتر از شمش SP۵ با درصد کربن ۳۰ تا ۳۵ درصد با مقطع بیش از ۱۵۰ میلیمتر ساخته می شود.
  • میلگرد با قطر کمتر از ۱۴ میلیمتر از شمش (SP۳) با درصد کربن زیر ۲۲ درصد و شمش با مقطع ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیمتر ساخته می شود.

ازدیاد طول نسبی بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی ، میلگردی است که آزمایش ازدیاد طول نسبی را با موفقیت پشت سر بگذارد. ازدیاد طول نسبی در حد ۱۰ برابر یا ۵ برابر قطر سنجیده می‎شود.

آزمایش خمش بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

به غیر از میلگرد A۴ آجدار مرکب ۵۰۰S ، سایر میلگرد ها را باید در خمش سرد تا ۱۸۰ درجه خم کرد و در خمش مجدد ، خمش را تا ۹۰ درجه انجام داد. برای میلگرد A۴ تنها کافی است خمش سرد تا ۹۰ درجه انجام شود. سپس کنترل می‌شود که ترک خوردگی بر روی بدنه میلگرد به وجود نیامده باشد. بهترین میلگرد برای ساختمان سازی پس از انجام آزمایش خمش ، میلگردی است که مطابق استاندارد ، شکستگی یا ترک خوردگی نداشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میلگرد های استاندارد و غیراستاندارد و استعلام قیمت بهترین میلگرد برای ساختمان سازی از طریق شماره تلفن ۷۷۰۹۴۴۸۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com اقدام نمایید.

میلگرد۳

 

راهنمای تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

برای تشخیص میلگرد غیر استاندارد و انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی لازم است نکات ذیل را مورد توجه قرار دهید.

  • به دنبال بیرون زدگی یا زائده ‌هایی باشید که بر روی بدنه میلگرد وجود دارد. ظاهر میلگرد نباید هیچ زائده یا بیرون زدگی داشته باشد.
  • یکی از میلگرد های زیر ۱۴ میلیمتر را تا ۱۸۰ درجه به صورت سرد خم کنید. هیچ ترک خوردگی نباید روی سطح آن ایجاد شود.
  • میلگرد ها را از نظر خوردگی یا زنگ زدگی بررسی کنید. اگر مقدار بسیار کمی زنگ زدگی سطحی بدون نفوذ به لایه‌های زیرین وجود داشته باشد، مشکل ساز نیست اما در صورت وجود خوردگی ‌های جدی باید میلگرد ها مرجوع شود.
  • بندیل میلگرد دارای پلاک فولادی حاوی مشخصات میلگرد است و هر یک متر نام کارخانه میلگرد روی آن حکاکی شده است. میلگرد های غیر استاندرد معمولا پلاک ندارند و یا علامت بر روی بدنه آن‎ها مخدوش و غیر واقعی است.
  • وزن هر شاخه را بررسی کنید. با استاندارد اشتال و لیست وزن اعلامی کارخانه مقایسه کنید.

آزمایش میلگرد

مطمئن ترین راه تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی ،‌ ارسال نمونه به آزمایشگاه و آزمایش تنش-کرنش است. چراکه ممکن است نتوان با بازدید چشمی به غیراستاندارد بودن میلگرد پی برد. مهندسان ناظر باید بدون استثنا از بار تحویلی نمونه برداری انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ‌های آزمایش میلگرد و استعلام قیمت بهترین میلگرد برای ساختمان سازی از طریق شماره تلفن ۷۷۰۹۴۴۸۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com اقدام نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها