|
کدخبر: 233037

در خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قیمت میلگرد روزانه در حال تغییر است، با دانستن قیمت روز میلگرد که یکی از نکات مهم در هنگام خرید میلگرد است می‌توانید خرید بهتری را تجربه نمایید.

صنعت و معدن در خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از مصالح پرمصرف در ساختمان‌سازی میلگرد است از این رو باید هنگام خرید میلگرد به نکاتی توجه کرد که خرید را برای شما آسان‌تر و در دسترس‌تر کند. یکی از نکات مهم در خرید این محصول، دانستن قیمت روز میلگرد است که عوامل مختلفی بروی این ویژگی موثر است. ما در این مقاله به بررسی انواع میلگرد و نکات مهمی که باید هنگام خرید آن‌ها را بدانید را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انواع میلگرد

میلگرد به فولادی گفته می‌شود که در سازه‌های بتنی به کار برده می‌شود. انواع میلگرد براساس اندازه، ضخامت، و جنس تفکیک می‌شود. انواع میلگرد با توجه به استانداردهای جدید به میلگرد ساده، آج‌دار مرکت، میلگرد آج‌دار جناقی و آج‌دار مارپیچ قابل تقسیم است.

میلگرد ساده

این میلگرد دارای سطحی صاف و ساده است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کاربرد میلگرد ساده در ساختمان‌سازی است. معمولا برای ساخت نمای داخلی و خارجی از میلگرد ساده استفاده می‌شود. قیمت میلگرد ساده مطابق با قیمت پایه آهن متغیر است.

میلگرد آجدار

از میلگرد آج‌دار معمولا در مصارف تزئینی استفاده می‌شود. البته که در مقام‌سازی نیز نقش اساسی دارد. در حقیقت بتن توسط آج روی میلگرد راحت‌تر چسبیده می‌شود. با توجه به این موضوع از میلگرد آج‌دار در برج‌های بزرگ، در شهرهای زلزله‌خیز و.. استفاده می‌شود.

۴ نکته مهم که در خرید میلگرد باید به آن توجه کنیم

قبل از هر چیز باید بگوییم که چرا باید در خرید میلگرد دقت کنیم و چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ همان‌طور که می‌دانید یکی از مصارف مهم میلگرد، در مقاوم‌سازی ساختمان است. پس اگر در انتخاب آن دقت و توجه لازم را نداشته باشیم ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. اما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ قبل از خرید میلگرد ۴ مولفه مهم است که باید به آن توجه کنید. از جمله وزن میلگرد، قیمت میلگرد، سایز میلگرد و بسته بندی میلگرد. هر یک از این ۴ مورد را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توجه به وزن میلگرد در هنگام خرید میلگرد

این موضوع که وزن میلگرد استاندارد باشد یک نکته مهم است که باید به آن توجه کنید. حال باید از کجا بفهمید وزن میلگرد مورد نظرتان استاندارد است یا نه؟ شما برای این‌ کار باید جدول وزن میلگرد را از اینترنت دانلود کنید، سپس طول و عرض میلگرد مورد نظرتان را با جدول مطابقت دهید تا متوجه شوید وزن میلگرد استاندارد است یا خیر. همچنین در برخی سایت‌ها امکان محاسبه آنلاین وزن به طور دقیق وجود دارد.

وزن میلگرد در نکات مهم خرید میلگرد

توجه به قیمت میلگرد در هنگام خرید میلگرد

قیمت میلگرد به طور معمول بستگی به مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها، طول، سایز و همچنین نوسانات بازار دارد. قیمت میلگرد، امروزه در حال تغییر است، پس قبل از خرید میلگرد آخرین اخبار موجود را بررسی کنید و متناسب با بودجه خود خرید کنید. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت میلگرد خریداری شده از بنگاه نسبت به قیمت میلگردی که از کارخانه می‌خرید گران‌تر است، زیرا بنگاه‌ها هزینه انبارداری نیز دارند.

دلایل مختلفی باعث نوسان در قیمت میلگرد می‌شود، میلگرد یا به‌طور دقیق‌تر میلگرد تقویتی یک نوع پروفیل است که به دلیل حجم مصرف بالا در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی محبوب است، تغییر ناگهانی قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت روز میلگرد دارد. میلگرد فولادی است که به شکل میله یا مش است و یکی از دلایل مصرف میلگردهای فولادی، بهبود مقاومت کششی بتن است.

توجه به سایز میلگرد در هنگام خرید میلگرد

سایز میلگردها بسته به کاربرد آن‌ها متغیر است. شما ابتدا باید مشخص کنید برای چه کاری به میلگرد نیاز دارید و متناسب با آن سایز میلگرد را مشخص کنید. سایز میلگرد حتی متناسب با کشوری که از آن استفاده می‌کند نیز متغیر است. پس حتما قبل از خرید میلگرد موارد مصرف را معین کنید تا در هنگام خرید سردرگم نشوید.

توجه به سایز بسته‌بندی درهنگام خرید میلگرد

میلگردها به دو شکل شاخه‌ای و کلاف، بسته‌بندی می‌شوند، به عبارتی به این کار بندیل نیز می‌گویند. در هنگام بسته‌بندی باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشید زیرا هر آن ممکن است میلگرد دچار نقص شود و خسارت به بار آورد. حتما قبل از خرید میلگرد از فعالیت خوب و دقیق کارخانه‌ای که از آن خرید می‌کنید مطمئن شوید‌. باید مطمئن شوید که بسته‌بندی و بارگیری میلگرد با دقت انجام شده است، سپس خرید خود را انجام دهید. برای اطمینان از این موضوع برخی کارخانجات در شبکه‌های اجتماعی خود فیلم‌هایی در این باب گذاشته‌اند. به شبکه اجتماعی کارخانه‌ها سر بزنید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به بررسی نکات مهم خرید میلگرد در بازار ایران پرداخته‌ایم تا در هنگام خرید این محصول با دانش بیشتری اقدام نمایید برخی از نکات مهم عبارت‌اند از قیمت میلگرد، سایز میلگرد، نوع میلگرد، نحوه بسته‌بندی به همراه وزن میلگرد هستند. همچنین شما دوستان عزیز می‌توانید قیمت تمام محصولات فولادی اعم از میلگرد، پروفیل، تیرآهن، لوله، استیل و غیره را از وب سایت رسمی شرکت آهن آنلاین به صورت روزانه مشاهده و خرید نمایید و صد البته اگر نیاز به مشاوره در هنگام خرید این محصولات داشته باشید می‌توانید روی مشاوران ارشد آهن آنلاین حساب باز کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: آهن آنلاین (https: //ahanonline.com)

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها