|
کدخبر: 247332 نیما مجدی

در گفتگوی گسترش‌نیوز با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل مطرح شد:

پایان اراضی آماده واگذاری در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از أغاز و اتمام ۸ پروژه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات وعده داده شده از محل سفر ریاست جمهوری، شاهد چشم‌انداز خوبی در سال جدید خواهیم بود.

صنعت و معدن پایان اراضی آماده واگذاری در شهرک‌های صنعتی اردبیل

شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه ای در سه بخش تملک اراضی و تامین زیرساخت‌ها، ارائه مشوق های سرمایه گذاری و همچنین ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک و متوسط فعالیت می کند. آنچه مشخص است مهمترین هدف از تشکیل این شرکت‌ها، ارائه خدمات مطلوب به واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت ها در شهرک‌های صنعتی است. این شرکت در بخش ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تلاش کرده تا با تملک و تامین زمین مورد نیاز سرمایه گذاران، به رونق تولید و توسعه صنعتی استان کمک کند.  شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز از این موضوع استثنا نیست. مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه امید می رود در سال ۱۴۰۱، تخصیص اعتبارات وعده  داده شده از سوی رییس جمهور پس از بازدید از این منطقه،‌ بتواند تا حدودی مشکلات این شهرک‌ها را رفع کند به اتمام بسیاری از پروژه ها در سال آینده اشاره کرد. در ادامه گفتگوی ما با محمد اهلی کلخوران محمد اهلی کلخوران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل را می‌خوانید. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

محمد اهلی کلخوران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «در سال ۱۴۰۰ توسعه ۱۲۲ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل۲ و ایجاد ۲۲ هکتاری ناحیه صنعتی اصلاندوز محقق شد. به نطر می رسد در سال ۱۴۰۱ نیز برای توسعه چند شهرک و ناحیه صنعتی برنامه ریزی شده است. تلاش برای مکان‌یابی شهرک صنعتی شماره ۳ اردبیل و ناحیه صنعتی نمین و همچنین توسعه نواحی صنعتی رضی و نوجه ده از جمله این اقدامات خواهد بود».

وی ادامه داد: «در کنار این اقدامات توسعه‌ای، برنامه‌ریزی برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک های استان نیز انجام شده است که با استفاده از منابع داخلی و استانی و همچنین اعتبارات مصوب ریاست جمهوری، اجرای پروژه ها از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد».

وی به مهمترین پروژه هایی که در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود اشاره کرد و یادآور شد: «از مهمترین پروژه های که در سال ۱۴۰۱ آغاز و یا به پایان خواهد رسید می توان به آغاز پروژه احداث پست سیار ۶۳شهرک صنعتی اردبیل۲ ، برق‌رسانی به ناحیه صنعتی انگوت، پیگیری تخصیص آب برای شهرک‌های صنعتی استان، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲، بهره برداری از خط انتقال آّب و ایستگاه پمپاژ ناحیه صنعتی پارس آّباد، بهره برداری از منبع زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر، زیرسازی معابر و آسفالت رمپ ورودی وخروجی ناحیه صنعتی  نیر، زیرسازی معابر فاز اول ناحیه صنعتی مشگین شهر و اجرای چندین پروژه عمرانی دیگر اشاره کرد».

کلخوران

به گفته این مقام مسئول،‌ همچنین ارائه مشوق های سرمایه گذاری و برنامه های حمایتی از حوزه صنایع کوچک نیز همانند سال های گذشته ادامه خواهد یافت تا امکانات لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.

اهلی کلخوران در پاسخ به این سوال که  در حال حاضر مشکلات و چالش های شهرک های صنعتی اردبیل را چه چیزهایی می‌داند پاسخ گفت:«اتمام زمین در شهرک‌های صنعتی و کمبود اعتبارات از مهمترین چالش های موجود در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است. متاسفانه در اکثریت قریب به اتفاق شهرک‌های صنعتی استان، اراضی آماده واگذاری یا به پایان رسیده و یا در شرف اتمام است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل  راهکار رفع این مشکلات را این‌گونه توضیح داد: «برای حل این مشکل، تلاش ها برای ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در استان در حال انجام است که در این راستا استاندار اردبیل پیگیر موضوع هستند و نتیجه آن، تملک اراضی شهرک صنعتی اردبیل۲ و ناحیه صنعتی اصلاندوز در سال ۱۴۰۰ بود. این پیگیری ها در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت».

وی ادامه داد: «در بخش اعتبارات در سال آینده، اعتبارات مناسبی از محل سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص این اعتبارات، به طور حتم شاهد چشم انداز بسیار خوبی برای شهرک‌های صنعتی استان خواهیم بود».

خبرنگار: نیمامجدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها