|
کدخبر: 246361

خیزخراسان رضوی برای احداث شهرک صنعتی در تاجیکستان

رییس سازمان صمت خراسان رضوی خبرداد: درنشست مشترک با شیرعلی کبیر وزیرصنعت وفناوری های نوین تاجیکستان آمادگی استان برای احداث شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری درتاجیکستان اعلام شد.

امیررضا رجبی گفت: دراین نشست مشترک یعقوب علی نظری استاندارخراسان رضوی با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان با بیان این مطلب افزود: خراسان رضوی در حوزه شرکت‌های دانش‌ بنیان و فناوری‌های جدید نیز تمایل به همکاری مشترک با تاجیکستان دارد.

شیرعلی کبیر وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان نیزدر این دیدار گفت: رئیس‌جمهور تاجیکستان سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ را بنام «صنعت» نام‌گذاری کرده و هدف آن احداث ۸۷۰ مرکز صنعتی در کشور است و این افق توسعه، زمینه همکاری‌های متنوعی را با جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.

در این دیدار، نمایندگان دو کشور ایران و تاجیکستان بر اجرای دقیق قوانین بازرگانی، همکاری فی‌مابین، تأمین امنیت سرمایه و تضمین آن تأکید کردند.

برپایه گزارش فوق استاندار خراسان رضوی همچنین در دیدار با رئیس کمیته دولتی سرمایه‌گذاری خارجی تاجیکستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در توسعه مناطق آزاد تجاری دو کشور اعلام کرد.

نظری در نشست با سعدی قادرزاده افزود: انتقال تجربیات و همکاری در مناطق آزاد تجاری و احداث شرکت‌های مشترک صنعتی و کشاورزی با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور می‌تواند ما را به اهداف مشترک اقتصادی نزدیک‌تر کند.

وی همچنین بر آمادگی این استان برای انتقال تجربیات و فناوری به‌منظور اجرای برنامه توسعه صنعتی تاجیکستان تأکید کرد.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی نیزدرخاتمه گفت : در این نشست، دو طرف بر ضرورت امنیت سرمایه‌گذاری و تسهیل صدور روادید بین دو کشور برای حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار در بازار دو طرف تأکید کردند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها