|
کدخبر: 244164 نیما مجدی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام در گفتگو با گسترش نیوز:

بهسازی زیرساخت‌های صنعتی ایلام

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام از بهسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و گفت: صادرات چشمگیری از این استان نسبت به سایر استان‌های کشور انجام نمی‌شود.

صنعت و معدن  بهسازی زیرساخت‌های صنعتی ایلام

شهرک‌های صنعتی ایلام، از جمله شهرک‌هایی هستند که عزم خود را برای تامین زیرساخت‌ها در جهت توسعه اقتصادی این استان جزم کرده است. مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام معتقد است اگرچه صادرات از این استان در قیاس با سایر استان‌ها چندان چشمگیر نیست اما تمامی تلاش‌ها برای توسعه زیر ساختی این استان مد نظر قرار گرفته است. در ادامه گفتگوی ما با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان ایلام را می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

اقبال اسماعیلی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «اگرچه دارای حوزه های صادراتی در زمینه پلی اتیلن، شوریجات، ترشیجات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستیم اما در مقابل سایر استان‌ها صادرات چشمگیری نداریم».

وی به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی این استان اشاره کرد و گفت:«قرارداد شهرک‌های صنعتی، یا تولیدی است یا خدماتی - توزیعی. اما درحال حاضر، واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی این استان بین ۵۰ تا ۵۵ درصد فعال بوده و اکثر این شرکت‌ها ی تولیدی در زمینه توزیع و پخش مواد آرایشی و بهداشتی یا موادغذایی فعال هستند و بخش اعظم نیازهای این استان را برآورده می‌‌کنند».

او با بیان این که ۷ شهرک‌ صنعتی  این استان نیازمند بازسازی و بهسازی هستند گفت: شهرک‌ها در شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، دره‌شهر و سرابله  قرار دارند. در حال حاضر آسفالت ورودی بخشی از خیابان‌های شهرک صنعتی ایلام  به اتمام رسیده و در حال اجرای طرح جدول‌کشی و آسفالت و بهسازی خیابان‌های این شهرک صنعتی هستیم که امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد».

به گفته وی، همچنین در شهرک صنعتی ایلام ۳ سوله تا اواخر اسفندماه تکمیل و شرایط واگذاری آن به اتمام می‌رسد. اسماعیلی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به این‌که تصفیه خانه شهرک صنعتی که از دور خارج شده بود بازسازی و اجرایی شده و مشغول ارائه خدمات به این ناحیه است افزود: «شبکه روشنایی و تصفیه‌خانه‌ها در ایام مبارک دهه فجر افتتاح شد».

وی از بازسازی شبکه روشنایی در شهرک صنعتی دهلران خبر داد و یادآور شد:«در شهرک صنعتی دهلران بازسازی شبکه روشنایی به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات عمرانی ورودی این شهرک در حال انجام است».

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در شهرک صنعتی دره‌شهر؛ یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی خریداری و مستقر کرده‌ایم ادامه داد: «حتی در شرایطی که هیچ‌گونه برنامه‌ریزی و بودجه‌ایی برای برخی اقدامات توسعه‌ای به این شرکت اختصاص داده نشده است تلاش کردیم تمامی زیرساخت‌های مورد نظر را ایجاد یا بهسازی کنیم». به گفته وی،  اجرای رمپ ورودی و انجام جدول گذاری در ناحیه صنعتی بدره از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام بوده است.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: «احداث دو باب سوله در شهرک صنعتی ایوان در حال اتمام بوده و تا اوایل اسفند ماه افتتاح می‌شود.همچنین در شهرک صنعتی سرابله بازسازی شبکه روشنایی معابر به اتمام رسیده است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام، تکمیل فازدوم شبکه روشنایی ناحیه صنعتی شباب را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری دانست و ادامه داد: «عملیات گازرسانی، خیابان‌کشی و جدول‌گذاری در ناحیه صنعتی سیروان به اتمام رسیده و قابل بهره‌برداری است. همچنین در  ناحیه صنعتی هلیلان هم اقدامات مرتبط با جدول‌گذاری و گازرسانی انجام شده که به زودی افتتاح می‌شود».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: «بخشی از واحد‌های غیرفعال به علت بدهی‌های انباشته شده بانکی قادر به فعالیت نیستند و درصد کمی یعنی کمتر از ۱۰ درصد به علت کمبود مواد اولیه، بدهی تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی و مشکلاتی حقوقی و مدیریتی غیر فعال هستند».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها