|
کدخبر: 217439

اختصاصی گسترش نیوز:

ثروت آفرینی به سبک فولادسازان

کنفرانس بین المللی صنعت فولاد و مواد اولیه کیش (پلنکس ۲۰۲۱) آغاز به کار کرد.

صنعت و معدن ثروت آفرینی به سبک فولادسازان

در این کنفرانس که با حضور شخصیت‌هایی مثل رئیس انجمن فولاد، رئیس انجمن سنگ آهن و مدیرعاملان شرکت‌هایی نظیر ذوب آهن اصفهان برگزار می‌شود سخنرانان تحلیل‌های خود درباره مهمترین مغضلات و فرصت‌های پیش روی فعالان این صنعت را ارائه می‌کنند.

منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درباره نحوه ثروت آفرینی صنعت فولاد اظهار داشت: ثروت فولاد به دو بخش مریی و نامریی تقسیم می‌شود. صنعت فولاد به عنوان صنعتی مهم و مادر زندگی طیف وسیعی از افراد جامعه را متأثر می‌سازد.

وی یکی از حوزه‌های اثرگذاری صنعت فولاد را حوزه مسکن دانست و گفت: میانگین عمر مسکن در کشور ما یک سوم کشورهای اروپایی و غربی است. اثار سو این پدیده در کلانشهرها بیشتر است و حجم عظیمی از ثروت کشور از دست می‌رود.

کنفرانس-پلنکس-۱3

وی افزود: مصداق بعدی تاثیرگذاری این صنعت بر جامعه، نقش آن در اشتغال آفرینی است. صنعت فولاد علاوه بر اشتغال آفرینی می‌توانند مانع از تمرکز جمعیت در نقطه خاصی شود. این صنعت در توسعه و رفاه آفرینی و ترویج ورزش نقش و ارتقا آن نفش دارند. سرمایه گذاری برای آموزش کارکنان مهترین راهکار خلق ثروت است.

وی اظهار داشت: بهبود روابط با ذی نفعان، توزیع اطلاعات و ترویج نشست‌های گروهی از جمله مهمترین موضوعات در این بخش است. آموزش‌های ضمن خدمت هم می‌توانند به ثروت آفرینی و انتفاع رسانی به جامعه مؤثر باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره نقش فولاد در صنعت و نحوه ثروت آفرینی آن گفت: تولید فولادهای خاصی مثل فولاد ریل و جایگزین سازی آن با انواع سنتی و عادی، فروش خدمات، توسعه صنایع دیگری نظیر صنعت برق و بسترافرینی برای صنایع دیگر از جمله مصادیق نقش صنعت فولاد در حوزه صنعت و در نهایت ثروت آفرینی برای جامعه است.

وی گفت: دولت باید میزهای متعددی برای حوزه‌های مختلف صنعت فولاد ایجاد کند. از ظرفیت های دیپلماتیک هم باید بیشتر از این‌ها استفاده کرد. از طرف دیگر انرژی موردنیاز صنایع فولاد باید تأمین شود تا افق ترسیم شده برای صادرات محقق شود.

یزدی زاده گفت: زنجیره صنعت فولاد باید سعی کند نقش آفرینی خود در گرمایش زمین را به حداقل برساند. چند سالی است که کمترین برداشت و جایگزینی پس‌آب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کنفرانس-پلنکس-7

بنیانگذاری منطقه آزاد بازرگانی در اسکله شهید رجایی، همکاری و ایجاد شغل در شهرک‌های صنعتی، ایجاد فضای آموزشی، جذب نخبگان و نیروهای بااستعداد، ایجاد و نگهداری ۱۲ هزار هکتار فضای سبز، برقراری و حفظ روابط فرامرزی و تقویت ارتباط با دانشگاه، توسعه سلامت و بهداشت و .... از جمله مهمترین اقداماتی است که شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به انجام آنها اهتمام داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها