|
کدخبر: 213091

در گفتگوی گسترش نیوز با تولیدکننده سیستم های تهویه مطبوع مطرح شد:

اتفاقی بزرگ در رویدادهای نمایشگاهی

شیوع ویروس کرونا موجب شد تا نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی و صرفا برای متخصصان و فعالان این حوزه برگزار شود که این موضوع موجب ارتباط راحت تر ما با مشتریان شده است. در همین راستا امیدواریم که برگزاری رویدادها در سال های آینده نیز با همین شکل و به صورت تخصصی برگزار شود.

صنعت و معدن اتفاقی بزرگ در رویدادهای نمایشگاهی

تولیدکنندگان و صنعتگران کشور در زمینه تولید با مشکلات و چالش های متععدی روبرو هستند و با این حال تمام تلاش خود را برای حفظ خطوط تولید و نیروهای انسانی خود به کار گرفته اند. شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت این افراد را سخت تر  از گذشته کرد و همین موضوع موجب شد که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در کسب مشتریان جدید ناکام باشند. در این میان نمایشگاه ها نقش پل ارتباطی بدون واسطه میان تولیدکننده و مشتری بستر بسیار مناسبی برای یافتن مشتریان جدید است.

بیستمین رویداد بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی چندی پیش برگزار شد و توانست نقش مفیدی در این زمینه ایفا کند.  خبرنگار گسترش نیوز در همین خصوص گفتگویی را با امید فخیم مدیر تولید گروه کارخانجات تولیدی مهر اصل که به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های حاضر در این رویداد به شمار می رفت ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

فخیم در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: مجموعه گروه کارخانجات مهر اصل متشکل از ۱۴ کارخانه است. این مجموعه تمام دستگاه های تهویه مطبوع را در کشور تولید می کند و لازم به ذکر است که گروه کارخانجات تولیدی مهر اصل تنها مجموعه در خاورمیانه است که در این وسعت و گستردگی مشغول به تولید در صنعت تهویه مطبوع است.

امید-فخیم

نمایشگاه ها ویترینی برای افراد تازه وارد در صنایع مرتبط

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه مهراصل از اولین دوره برگزاری نمایشگاه تاسیسات در این رویداد بزرگ شرکت کرده است، بیان کرد: نمایشگاه ها ویترینی برای افراد تازه وارد در صنایع مرتبط با آن رویداد به شمار می روند. به عبارتی می توان گفت افرادی که قصد ورود به صنایع را دارند می توانند با شرکت در نمایشگاه مربوطه با آن صنعت با آخرین دستاوردها، توانایی ها و ظرفیت های صنعت مد نظر آشنا و جاهای خالی و پتانسیل های فراموش شده آن صنعت را شناسایی کند.

مدیر تولید گروه کارخانجات تولیدی مهر اصل در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها موجب می شود که واسطه ها از میان برداشته و تولیدکننده و مصرف کننده به یکدیگر متصل شوند. در نتیجه وجود نمایشگاه ها دروازه ای برای پیشرفت اقتصاد، تولید و حذف واسطه ها به حساب می آید. با این حساب برگزاری رویدادهای نمایشگاهی همواره از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است.

تخصصی شدن رویدادهای نمایشگاهی؛ اتفاقی بزرگ

فخیم در ادامه با اشاره به تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر بخش صنعتی کشور، تصریح کرد: به طور حتم این موضوع تاثیری بسیار سوء در روند فعالیت های صنعتی و تولیدی کشور گذاشت و چالش های متعددی را برای صاحبان صنایع و نیروهای انسانی شاغل در بخش صنعت کشور به وجود آورد. نباید فراموش کرد که صنعت نمایشگاهی کشور نیز متاثر از شیوع این ویروس با مشکلات بی سابقه ای روبرو شد. با این وجود هنوز هم برگزاری نمایشگاه ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد اما  خوشبختانه برگزاری بیستمین رویداد بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی از لحاظ فنی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بسیار خوب برگزار شد و موجب ارتباط دوباره ما با مشتریان قدیمی و ایجاد ارتباط با مشتریان جدید شد.

مدیر تولید گروه کارخانجات تولیدی مهر اصل در ادامه گفت: یکی از بزرگترین حسن های برگزاری این دوره از نمایشگاه برگزاری تخصصی آن بود. شیوع ویروس کرونا موجب شد تا نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی و صرفا برای متخصصان و فعالان این حوزه برگزار شود که این موضوع موجب ارتباط راحت تر ما با مشتریان شده است. در همین راستا امیدواریم که برگزاری رویدادها در سال های آینده نیز با همین شکل و به صورت تخصصی برگزار شود.

چالش ها فرصتند؛ نه تهدید

فخیم در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان عمده مشکلات و چالش های موجود در مسیر تولید کشور اشاره کرد و گفت: موضوع تولید همواره با چالش ها و دست انداز های متعدد همراه بوده است. اما مشکلات تولیدکنندگان کشور ما نسبت به سایر کشورها متفاوت تر است. اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که تولیدکنندگان و صنعتگران کشور همواره مشکلات و چالش های موجود را نه به چشم یک تهدید بلکه به عنوان یک فرصت و هدف می بینند و دقیقا به همین علت است که چرخ تولید در کشور ما تا امروز و با وجود تمام چالش ها فعال بوده است. ما نیز در گروه کارخانجات مهر اصل با همین بینش فعالیت خود را آغاز و ادامه داده ایم و با همین نگرش کارخانه های خود را به ۱۴ کارخانه افزایش داده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات نیز جزو جدایی ناپذیر فعالیت های تولیدی و صنعتی کشور هستند. خوشبختانه ما توانسته ایم تا به امروز و علی رغم تمام سختی ها مشکلات را پشت سر گذاشته و قدم به قدم روبرو جلو حرکت کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها