|
کدخبر: 100023

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

۱۰ معدن بزرگ الماس در جهان را بشناسید

معدن آخال واقع در یاکوتای روسیه با داشتن ۱۷۵.۵۶ میلیون قیراط ذخایر احتمالی و اثبات شده در سال دو هزار و هجده بزرگترین معدن الماس جهان به شمار می‌رود.

شهر خبر ۱۰ معدن بزرگ الماس در جهان را بشناسید

ذخایر قابل اندازه‌‌گیری قابل بازیافت ده معدن بزرگ الماس جهان به بیش از یک میلیارد قیراط می‌رسد. در این میان کشور روسیه با داشتن نیمی از بزرگترین معادن الماس جهان در جایگاه اول و کشور بوتسوانا نیز در جایگاه دومین کشور پر الماس جهان قرار می‌گیرد. در این گزارش به ده معدن بزرگ ذخیره الماس به استثنای معادن الماس آبرفتی پرداخته‌ایم. با ما همراه شوید:

آخال

معدن آخال واقع در یاکوتای روسیه با داشتن ۱۷۵.۵۶ میلیون قیراط ذخایر احتمالی و اثبات شده در سال دو هزار و هجده بزرگترین معدن الماس جهان به شمار می‌رود.

آخال

وانگ

معدن الماس وانگ ۲۸۶ کیلومتری جنوب غربی گابورون ( پایتخت بوتوسوانا) واقع شده است. تخمین زده می‌شود که ذخایر الماس اثبات شده و احتمالی آن به ۱۶۶.۶ میلیون قیراط می‌رسد. استخراج از این معدن از سال ۱۹۸۲ آغاز شده است. عمقی که درحال‌حاضر در این معدن حفر شده به ۴۰۰ متر می‌رسد. قرار است با انجام یک پروژه توسعه‌ای استخراج از این معدن تا سال ۲۰۳۴ ادامه یابد.

وانگ

اوداچی

معدن الماس اواداچی در بخش یاکوتای روسیه واقع است و سومین معدن بزرگ الماس در جهان به شمار می‌رود. در سال دو هزار و و هجده تخمین زده شده که این معدن۱۶۴.۴۶ میلیون قیراط ذخایر احتمالی و اثبات شده داشته باشد.

 استخراج روباز از این معدن از سال ۱۹۷۱ به وسیله لوله آغاز شد و تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت درحال‌حاضر استخراج از این معدن از طریق لوله به صورت زیرزمینی و در عمق ۱۱۰ متری انجام می‌شود. و در حالی است که استخراج از آن تا عمق ۲۰۰ متر طراحی شده است.

اوداچی

نوربا

معدن الماس نوربا یک معدن روباز است که در ۲۰۰ کیلومتری شمال‌غربی نوربای روسیه واقع شده است. در سال دو هزار و و هجده تخمین زده شده که این معدن۱۳۲.۷۵ میلیون قیراط ذخایر احتمالی و اثبات شده داشته باشد. استخراج از این معدن از طریق لوله در روش روبازه در عمق ۳۴۵ متر صورت می‌گیرد و این در حالی است که عمق ۷۵۰ متر برای استخراج از آن در نظر گرفته شده است. عملیات استخراج از این معدن از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است. برداشت باطله برداری از این معدن در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت و استخراج از آن نیز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. برنامه‌ریزی برای استخراج از این معدن تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت.

نوربا

اوراپا

معدن الماس اوراپا در ۲۴۰ کیلومتری غرب فرانسیس تاون (مرکز بوتسوانا ) واقع شده است.. در سال دو هزار و و هجده تخمین زده شده که این معدن روباز ۱۳۱.۲ میلیون قیراط ذخایر احتمالی و اثبات شده داشته باشد.

عملیات استخراج از این معدن از سال ۱۹۷۱ آغاز شده و عملیات حفاری و برداشت از آن درحال‌حاضر در عمق ۲۵۰ متری در حال انجام است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ به عمق ۴۵۰ متری برسد.

اوراپا

کاتوکا

معدن الماس کاتوکا که یک معدن گودال باز است در نزدیکی سائوریمو (آنگولا) واقع شده است. این معدن، در ۸۴۰ کیلومتری شرق لواندا (پایتخت آنگولا) واقع شده است. میزان ذخایر این معدن ۱۳۰ میلیون قیراط تخمین زده می‌شود. بهره‌برداری از این معدن از سال ۱۹۹۳ آغاز شده است.

در سال ۲۰۱۶ از میزان ۱۱.۴۲ میلیون تن سنگ استخراجی ۷.۶۵ میلیون قیراط الماس استحصال شد که ۷۵ درصد از تولید الماس در آنگولا را تشکیل می‌داد. عملیات معدنکاری در این معدن روباز درحال‌حاضر در عمق بیش از ۲۴۵ متر صورت می‌گیرد.

کاکوتا

اکاتی

معدن الماس اکاتی در منطقه لاک دی گراس در شمال غربی کانادا واقع شده است. عملیات استخراج از این معدن از سال ۱۹۹۸ آغاز شده است و این نخستین معدن الماس به صورت روباز و زیرزمینی در کشور کانادا است که تاکنون عملیات استخراج از آن صورت گرفته است.

در سال دو هزار و هفده تخمین‌زده شده که این معدن دارای ۱۰۵.۴ میلیون قیراط ذخایر اثبات‌شده و احتمالی داشته باشد.

میزان الماس این معدن در ژانویه دو هزار و هفده ۶۷.۸ میلیون قیراط عنوان شد.

اکاتی

ونتیا

معدن الماس Venetia در ۸۰ کیلومتری موسینا در استان لیمپوپو در افریقای جنوبی واقع شده است در سال دو هزار و هجده این معدن بیش از ۹۲.۴ میلیون تن قیراط الماس داشت.

معدن ونتیا که بزرگترین معدن الماس در افریقای جنوبی به شمار می‌آید در سال دو هزار و هجده ۴.۲ میلیون تن قیراط تولید کرد. در این معدن ۱۲ کیلومتر لوله کیمبرلیت قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود عملیات برداشت از این معدن به صورت روباز تا سال ۲۰۲۱ ادامه یابد و پس از آن به صورت زیرزمینی انجام شود. عمق این معدن ۴۵۰ متر و در مساحت ۳.۸ هکتار است.

پیش‌بینی می‌شود عملیات حفاری به صورت زیرزمینی ۳۱ ساله باشد عملیات حفاری زیرزمینی از این معدن از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و حفاری در آن در سال ۲۰۱۸ به عمق ۲۴۰۰ متری رسیده است. استخراج از این معدن از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

ونتیا

لومونوسوف

ذخایر سنگ الماس لمونوسوف بزرگترین منبع ذخیره الماس در اروپا را به خود اختصاص داده است. این ذخایر در آرخانگلسک روسیه قرار دارد. در سال دو هزار و هجده تخمین زده شده که ذخایر اثبات شده و احتمالی این معدن ۷۳.۸۹ میلیون تن قیراط باشد.استخراج روباز از این معدن در سال ۲۰۰۵ آغاز شده است.

لومونوسوف

میر

 معدن الماس میر در بخش یاکوتای روسیه واقع شده است میزان ذخایر احتمالی و اثبات شده این معدن در سال دو هزار و هجده ۵۷.۷۷ میلیون تن قیراط تخمین زده شده‌ است. عملیات استخراج از این معدن به صورت روباز از سال ۱۹۵۷ آغاز و تا سال ۲۰۰۱ ادامه یافت. حفاری زیرزمینی این معدن نیز از سال ۲۰۰۹ شروع شد اما به دلیل ریزش معدن در سال ۲۰۱۷ بهره‌برداری از آن متوقف شد قرار است تا با بررسی ایمنی این معدن عملیات بهره‌برداری از آن از سال ۲۰۳۰ از سرگرفته شود.

میر

 

نویسنده: مسعود رمضانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها