|
کدخبر: 99977

زنجیره فولاد در انتظار برقراری عدالت

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: آنچه به عنوان پیشنهاد این انجمن در قیمتگذاری زنجیره فولاد مطرح است یا حداقل وفاق بیشتری در آن وجود دارد، همراستا با موارد مطرح شده از سوی دکتر اسماعیلی (معاونت معدنی وزارت صمت) است و به دنبال برقراری عدالت هر چه بیشتر در زنجیره هستیم.

شهر خبر زنجیره فولاد در انتظار برقراری عدالت

سعید عسگرزاده با اشاره به برگزار نشدن جلسه قیمتگذاری محصولات زنجیره فولاد با معاونت معدنی وزارت صمت، افزود: با این وجود ارتباطات هچنان برقرار است و نظارت و پیشنهادت ارائه می‌شود.

سعید-عسگرزاده

وی خاطرنشان کرد: هر کار کنیم اختلاف قیمت در حلقه‌های ابتدایی زنجیره با قیمت‌های جهانی، به نسبت بیشتر از حلقه‌های انتهایی خواهد بود، اما بهرحال باید این موضوع تعدیل شده و نباید این فاصله زیاد باشد.

وی معتقد است که در غیر این صورت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به چالش کشیده می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد انجمن، تعدیل قیمت هاست و اینکه مبنایی قرار دهیم که نسبتی از قیمت‌های جهانی باشد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد: باید ارتباط منطقی بین قیمت‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

وی درخصوص اینکه آیا قیمت‌های پیشنهادی «قیمت فوب خلیج‌فارس منهای ۵ درصد خواهد بود» یا خیر؟ گفت: بعید است در این نرخ به تفاهم برسیم، هر چند پیشنهاد اولیه انجمن نیز همین بود، اما در ادامه آن را تعدیل کردیم و تغییراتی در فرمول داده شد.

عسگر زاده ادامه داد: هر اتفاقی که بیفتد، اگر قیمت‌ها به نسبت قیمت‌های جهانی باشد شرایط را برای زنجیره فولاد و مجموعه بخش معدن و صنایع معدنی و البته تثبیت میزان تولید فراهم خواهد کرد.

وی اظهارکرد: اگر به سمتی برویم که به هر دلیل حتی در کوتاه مدت به نفع حلقه‌های پایانی و صنایع پایین دست باشد، اتفاقات منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در بالادست می‌شود و این، به ضرر زنجیره است و سرمایه گذاری‌ها را کاهش خواهد داد.

این مقام صنفی اضافه کرد: همچنین در درازمدت مواد اولیه کافی برای سرمایه گذاری‌های جدی در بخش فولاد و سایر صنایع وابسته فراهم نمی‌شود

 

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها