|
کدخبر: 280949 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران

در پایتخت ۹ هزار معلول وجود دارد

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: تهران حدود ۹هزار معلول دارد و با توجه به این موضوع باید ۱۲هزار کیلومتر از معابر شهری برای معلولان مناسب سازی شود.

شهری در پایتخت ۹ هزار معلول وجود دارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شعارهای روز جهانی معلولان در سال ۲۰۲۲ یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان را افراد معلول تشکیل می دهند که در کشورهای در حال توسعه بیشتر است. به گونه ای که ۸۰ درصد معلولان جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

رئیس کمیته سلامت شورا اظهار کرد: تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو با مشکل رو به رو است و بخش عمده ای از ترافیک مربوط به این کمبودهاست؛ اتوبوس و مترو یکی از نیازهای معلولان است که باید به آن توجه شود. عمل به این مطالبات در حوزه اختیارات شورا نیست و شهرداری باید به آن عمل کند.

وی ادامه داد: ایستگاه ها و اتوبوس ها برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده و ارزیابی ایستگاه ها نشان می دهد ۲۰۶ آسانسور در ایستگاه ها مورد نیاز است و متأسفانه پله برقی های موجود نیز دارای نقص فنی است.

نجفی با بیان اینکه وظایف شهرداری ها برای معلولان مشخص است، تصریح کرد: شهردار تهران پیگیری های لازم را برای اجرای بندهای مرتبط با شهرداری در قانون حمایت از معلولان انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها