|
کدخبر: 277251 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصمدین جلسه شورای شهر تهران

باید حقیقت هارا به مردم گفت تا تشویش ذهنی پیش نیاید

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با اشاره به مصرف آب در تهران، گفت: پایتخت با بحران آب روبه رو است؛ با توجه به شرایط فعلی تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب نخواهد داشت. اگر شاهد بارندگی نباشیم این عدد صحیح خواهد بود.

شهری باید حقیقت هارا به مردم گفت تا تشویش ذهنی پیش نیاید

وی افزود: واقعیت را باید گفت و واقعیت این است که سدهای اطراف تهران آب ندارند؛ وقتی واقعیت را به مردم نمی گوییم حساسیت مصرف را احساس نخواهند کرد. وقتی در پاییز و زمستان با بحران روبه رو هستیم بهار و تابستان سال آینده مشکل جدی تر خواهد بود.

پیرهادی ضمن انتقاد از ساخت و ساز در اطراف تهران به ویژه پرند، یادآور شد: تهران آب و برق ندارد و این ظرفیت برای افزایش سکونت در تهران موجود نیست و نباید دولتمردان نسبت به ایجاد سکونتگاه ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: نمی شود ظرفیت سازی صورت گیرد، ساخت و ساز انجام شود و به این سازه ها آب و برق تعلق نگیرد. قبل از ساخت و ساز باید به فکر کمبود آب و برق برای این واحدهای مسکونی نوساز بود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای بهینه سازی مصرف آب و برق اقدام کند، گفت: مبحث ۱۶ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان باید در تمام ادارات زیر مجموعه شهرداری رعایت شود. به دیگر نهادهای عمومی شهر نیز تکلیف شود که این قوانین را رعایت کنند تا مردم نیز در مرحله بعدی با ما همراه شوند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها