|
کدخبر: 269412 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران؛

تسهیل گری شهرداری در زمینه ساخت وساز / با عوامل خشکاندن درختان خیابان ولیعصر برخورد می‌شود

رئیس شورای شهر تهران در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد: شهرداری تهران در زمینه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری نخواهد کرد بلکه در این زمینه نقش تسهیل‌گری خواهد داشت.

جامعه تسهیل گری شهرداری در زمینه ساخت وساز / با عوامل خشکاندن درختان خیابان ولیعصر برخورد می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در زمینه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری نخواهد کرد بلکه در این زمینه نقش تسهیل‌گری خواهد داشت.

مهدی چمران، در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته اظهار کرد: این موضوع مربوط به پروانه شهرسازی است چرا که صدور پروانه کلی بیش از این زمان می برد.

وی با بیان اینکه نهادها و بانک ها در این زمینه وارد می شوند، خاطرنشان کرد: شهرداری سرمایه گذاری نمی کند و در این راستا یا زمین ارائه می دهد و یا ساکنین را جابجا می کند و از محل موجود برای ارائه خدمات شهری استفاده خواهد کرد و مردم نیز در فضای جدید و در ساختمان های جدید اسکان خواهند یافت.

 

چمران-مهدی

چمران با اعلام اینکه در بافت فرسوده قراردادهای خوبی با نهادهای مختلف منعقد شده است، گفت: شهرداری در این زمینه، امور را مدیریت خواهد کرد و ساختمان‌ها بین مردم تقسیم خواهد شد تا از آن استفاده کنند اما بعید است فضای جدید بزرگ تر از شهرک اکباتان باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز جدید باید میزان دریافتی از مردم نیز محاسبه شود، تأکید کرد: در حال حاضر این طرح آغاز می شود اما تا پایان سال به اتمام نخواهد رسید و اگر تا دو سال آینده به پایان برسد اتفاق خوبی خواهد بود.

درختان خیابان ولیعصر سرمایه ملی محسوب می شوند

علی‌محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان ها، در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره خشکاندن ۱۲ اصله درخت تنومند در خیابان ولیعصر گفت: همانطور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شد، حساسیت زیادی را ایجاد و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرد.

وی افزود: نامه ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده ایم که سریعا اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت وساز در این محل توسط مالک انجام شود.

 مختاری با بیان اینکه در این نامه تاکید شده که هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد، گفت: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شد و روز گذشته جلسه ای برگزار و قرار شد اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.

 

محمد-مختاری

وی با بیان اینکه مالک عمدا درختان خیابان ولیعصر را در مقابل ساختمان خود خشکانده، اظهار داشت: این مسئله جرم محسوب می‌شود.

او گفت: این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان از قطع درختان و خشکاندن انها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل آن برخورد خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

مختاری تاکید کرد: درختان خیابان ولیعصر با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها افزود: گفت: سازمان بازرسی کشورنیز به این موضوع وارد شده و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله آنجام شود.

مختاری ادامه داد: پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه ۳۷ همچنان مفتوح است و مالک مکلف شده ۱۲ اصله درخت را درهمان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و شهرداری و سازمان بوستانها بر کاشت نظارت خواهند داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها