|
کدخبر: 285986

۱۲۳ قرارداد جدید در واحدهای صنعتی این استان

باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از انعقاد ۱۲۳ قرارداد واگذاری اراضی برای واحدهای صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: ۲۴۴ هکتار زمین مجموعاً واگذار شده است.

شهرک های صنعتی ۱۲۳ قرارداد جدید در واحدهای صنعتی این استان

محمدرضا باقری با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۳ قرارداد واگذاری زمین برای واحد های صنعتی در استان سمنان امضا شده است، تاکید کرد: مجموعاً در این بازه زمانی و در قالب این قراردادها ۲۴۴ هکتار زمین برای سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی به سرمایه گذاران این اجازه را می‌دهد تا در نواحی و شهرک های صنعتی استان مستقر و کار تولید خودشان را پیش ببرند، افزود: در کنار تامین اراضی، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌های مستقر در شهرک های صنعتی استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

تامین آب مورد نیاز صنایع

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه با بیان اینکه واگذاری اراضی به واحدهای صنعتی در مجموعه شرکت ها و نواحی صنعتی استان نسبت به سال قبل افزایش ۷۸ درصدی داشته است، گفت: به دلیل مجاورت استان سمنان و تهران و کمبود اراضی در پایتخت، سمنان مستعد سرازیر شدن سرمایه گذاران و تولیدگران از تهران است و این فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی و اشتغال استان محسوب می شود.

باقری با بیان اینکه تامین آب مهمترین دغدغه پیش روی صنعتگران و واحد های صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان است، تاکید داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۵ لیتر بر ثانیه به طرفیت تامین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزوده شده است.

واگذاری اراضی به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد تا در نواحی و شهرک های صنعتی استان مستقر و کار تولید خودشان را پیش ببرند

وی با بیان اینکه این افزایش میزان آب بخش مهمی از مشکلات و موانع تولید را در استان سمنان حل می کند، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰.۷ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی سمنان و دو لیتر بر ثانیه آب برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان تامین شده است.

هزینه کرد برای توسعه شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه برای شهرک های صنعتی گرمسار و ایوان کی قریب به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شده است، گفت: تامین آب برای شهرک های صنعتی دامغان نیز به میزان ۱۳ لیتر بر ثانیه با تلاش شرکت شهرک های صنعتی و همکاری مسئولان ذی ربط صورت پذیرفته است.

باقری با بیان اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به هاب صنعتی کشور را دارد و لذا در تلاش هستیم تا در کنار تامین آب، زیرساخت های مورد نیاز را هم فراهم آوریم، گفت: ارتقای سرمایه گذاری و در نتیجه اشتغال زایی در این مسیر هدفگذاری شده است.

وی همچنین افزود: در راستای توسعه زیرساخت های مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای سال تا دی ماه ۲۷۳ میلیارد تومان در شهرک‌سازی استان هزینه شده است که بخشی از آن به برق رسانی و فضاسازی و ... تعلق داشته است.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها