|
کدخبر: 278854 نیما مجدی

موافقت دولت با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لرستان

هیأت وزیران با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لرستان(ازنا) به مساحت ۳۹۱ هکتار موافقت کرد.

شهرک های صنعتی موافقت دولت با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لرستان

هیأت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (۱) ماده (۱) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران(مصوب ۱۳۸۴)، با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لرستان(ازنا) به مساحت ۳۹۱ هکتار موافقت کرد.

همچنین با توجه به اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصمیم اتخاذ شده طی نامه‌ای برای ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

بر این اساس انجام هر گونه فعالیت در منطقه یادشده منوط به اخذ مجوزهای قانونی لازم و تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان(ازنا) توسط هیأت وزیران می‌باشد.

منطقه ویژه اقتصادی لرستان(ازنا) با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در زمینه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی به مساحت ۳۹۱ هکتار می‌باشد.

عبور خطوط برق فشار قوی، وجود تصفیه خانه در قسمت غربی منطقه، وجود منبع آب در قسمت شرقی محدوده و وجود ایستگاه گاز در قسمت ورودی از جمله مهم‌ترین تأسیسات موجود در محدوده و اطراف آن است.

گفتنی است، مسافت منطقه ویژه اقتصادی لرستان(ازنا) تا شهر ازنا ۹ کیلومتر، مسافت تا شهر دورود ۳۵ کیلومتر و مسافت تا مرکز استان لرستان(خرم آباد) ۱۲۵ کیلومتر است.

بر اساس تصویب‌نامه قبلی، منطقه ویژه اقتصادی لرستان صرفاً به منظور فعالیتهای صنعتی و تولیدی در محدوده شهرک صنعتی ازنا به مساحت چهارصد و شصت و سه هکتار شامل اراضی پلاک ثبتی ۳۲ و اراضی ملی مستثناات پلاک ثبتی ۳۲، ایجاد و شرکت شهرک صنعتی لرستان به عنوان سازمان مسؤول منطقه یاد شده تعیین شده بود.

گفتنی است که در مناطق ویژه اقتصادی که برای فعالیت‌های معین ایجاد شده‌اند، تعیین محدوده جغرافیایی، طرح جامع و کالبدی، نوع و حدود فعالیت مجاز هر یک از آنها به موجب قانون با پیشنهاد دبیرخانه و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها