|
کدخبر: 309936

حماس به میز بایدن رسید؟

روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که سیا در دو گزارش در مورد حملات هماهنگ در آینده به دولت بایدن هشدار داده بود. اولین مورد به تاریخ ۲۸ سپتامبر، حاکی از افزایش خطر خشونت و احتمال حملات موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در طول چند روز بود.

سیاست حماس به میز بایدن رسید؟

روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که سیا در دو گزارش در مورد حملات هماهنگ در آینده به دولت بایدن هشدار داده بود. اولین مورد به تاریخ ۲۸ سپتامبر، حاکی از افزایش خطر خشونت و احتمال حملات موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در طول چند روز بود. گزارش دوم به تاریخ ۵ اکتبر که دو روز قبل از حمله حماس منتشر شد، نسبت به افزایش احتمال حمله از سوی این گروه هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این هشدارها به میز جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یا مقامات ارشد کاخ سفید نرسید. از نظر سیا، این گزارش‌ها برای سیاستگذاران اهمیت خاصی نداشت. این مساله، نگرانی‌هایی را درباره روند ارتباطی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و اولویت‌بندی تهدیدهای آن‌ها برانگیخته است.

برخی منابع می‌گویند که تنش نظامی میان رژیم صهیونیستی و حماس غیرعادی نبوده و این گزارش‌ها را عادی توصیف می‌کنند. مشخصه این درگیری، سابقه درگیری مداوم و هر از گاهی آتش‌بس بوده است. با این حال، هرگونه تشدید تنش در اراضی اشغالی و غزه پیامدهای مهمی دارد.

نشریه نیویورک‌تایمز گزارش داد که چندین مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، این گزارش‌ها را مشابه دیگر گزارش‌های اطلاعاتی درباره احتمال وقوع درگیری در اراضی اشغالی توصیف کردند که در طول سال نوشته شده بود.

براساس گزارش این روزنامه آمریکایی، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده بر سایر «تهدیدهای بین‌المللی» عمدتا از سوی چین، روسیه و ایران متمرکز شده‌اند. طبق گزارش مذکور، این تغییر استراتژیک در اولویت‌ها ممکن است موجب عدم توجه به اطلاعات در مورد حماس شده باشد.

طبق گزارش وب‌سایت آکسیوس، مقام‌های رژیم صهیونیستی همچنین اطلاعاتی در مورد افزایش فعالیت حماس داشتند، اما نتوانستند مرز را در حالت آماده‌باش بالا قرار دهند. همچنین فوربس گزارش داد، مصر هم سه روز قبل از وقوع حمله احتمالی حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها