|
کدخبر: 298499

واکنش سفیر ایران در اتریش به تحریم ۷ فرد ایرانی

سفیر ایران در اتریش در واکنش به تحریم‌ اتحادیه اروپا علیه هفت فرد ایرانی با اتهام نقض حقوق بشر، این اقدام را تلاشی بیهوده خواند و گفت: این اقدامات سیاسی کردن حقوق بشر برای اهداف کوته بینانه است.

سیاست واکنش سفیر ایران در اتریش به تحریم ۷ فرد ایرانی

عباس باقرپور در توییتی با اشاره به تحریم‌های روز دوشنبه اتحادیه اروپا علیه هفت فرد ایرانی در حوزه حقوق بشر نوشت: این تلاش بیهوده دیگری است که انجام می‌شود. این اقدام در حالی انجام می شود که در فهرست به اصطلاح حقوق بشر اتحادیه اروپا هیچ نامی از ناقضان حقوق بشر آمریکا، رژیم آپارتاید اسراییل یا اروپائی‌هایی که به عنوان حافظان صلح سازمان ملل مرتکب جنایات نفرت‌انگیزی شده‌اند، یافت نمی‌شود.

وی گفت که سیاسی کردن حقوق بشر برای اهداف کوته‌بینانه بسیار واضح است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ فرد ایرانی را با ادعای «نقض حقوق بشر» علیه آن‌ها به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، سید علی زارع نوری مشاور دادگاه کیفری استان اصفهان، سید نادر صفوی میرمحله فرماندار شهرستان رضوان‌شهر در استان گیلان، سید خلیل صفوی فرمانده نیروی انتظامی رضوانشهر، سید عباس حسینی فرماندار آمل در استان مازندران و مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، رشید کبودوندی فرمانده سپاه امام حسین(ع) کرج استان البرز، افرادی هستند که به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم شده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این باره اعلام کرد: آنچه که اتحادیه اروپا در این زمینه دنبال می‌کند یک مسیر باطل است و در واقع یک اقدام غیر سازنده است. از یک طرف درخواست برای گفت‌وگو مطرح می‌شود و از یک طرف دیگر بر استفاده از یک ابزار غیر سازنده اصرار ورزیده می‌شود. این دو با یکدیگر متناقض و دوگانه هستند. روند اتخاذ شده باطل و بدون نتیجه است.

وی گفت: اتحادیه اروپا باید رفتار خود را در این زمینه اصلاح کند و از گذاشتن پای خود جای پای آمریکا خودداری کند. استفاده از این ابزار (تحریم) صرفا به ضرر ایران نیست و طرف‌های مقابلی نیز که از این روند و از این ابزار استفاده می‌کنند نیز ضرر می‌کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها