|
کدخبر: 294141

بازگشایی سفارت عربستان در تهران به زودی

وزیر امور خارجه درباره بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت که تعیین سفیر ایران برای اعزام به عربستان سعودی به زودی انجام و اعلام خواهد شد.

سیاست بازگشایی سفارت عربستان در تهران به زودی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که چند روز گذشته در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور یافته بود در مصاحبه با خانه ملت در خصوص بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: بازگشایی سفارت عربستان در تهران و تعیین سفیر ایران برای اعزام به عربستان سعودی به زودی انجام و اعلام خواهد شد.

وی همچنین بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را ظرفیت‌ بزرگی دانست که در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام است.

پیش از این ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری خود درباره روابط ایران و عربستان گفته بود: در چارچوب توافقی که صورت گرفت و اراده عملی لازم، ما پیشرفت‌های خوبی در روند آماده سازی اماکن دیپلماتیک داشتیم. طبیعتا به دلیل سنوات طولانی تعطیلی این اماکن و استهلاک بنا نیازمند بازه زمانی بیشتری برای آماده سازی اماکن هستیم. ما در مرحله نهایی آماده سازی ساختمان‌های نمایندگی قرار داریم و انشالله بتوانیم شاهد بازگشایی رسمی در کوتاه ترین زمان باشیم.

کنعانی در خصوص روابط ایران و عربستان گفت: بر اساس میانجیگری چین خوشبختانه در مسیر اجرای توافق پیشرفت خوبی داشتیم و روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان عملا برقرار است و خوشبین هستیم که مسیر توافق شده با حسن نیت و اراده طرفین به پیش رود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها