|
کدخبر: 291568

چشم انداز جدید روابط ایران و عربستان

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت می‌گوید با بهبود روابط سیاسی میان ایران و عربستان سعودی، می‌توان چشم انداز جدیدی از روابط اقتصادی میان دو کشور را نیز متصور بود.

سید روح الله لطیفی اظهار کرد: بر خلاف سابقه تجارت ایران با کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه یا افغانستان که در چارچوب آن حتی با وجود برخی اختلافات سیاسی و مرزی، همواره تجارت مشترک میان دو طرف ادامه داشته، در رابطه با عربستان سعودی شرایط همواره متفاوت است و این روابط سیاسی است که مقدمه روابط اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توقف تجارت مشترک میان دو کشور در سال‌های گذشته، بیان کرد: وقتی روابط سیاسی قطع شد، عملا دو کشور دیگر رابطه اقتصادی مستقیمی نیز نداشتند اما از ماه‌های گذشته ما شاهد آن بودیم که با از سرگیری مذاکرات سیاسی، اقتصاد نیز بار دیگر فعال شد.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با اشاره به آمارهای گمرک از سال گذشته، تشریح کرد: از سه ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۴ میلیون دلار تجارت فولاد میان دو کشور انجام شده باید به این نکته توجه کرد که تجارت های مرتبط با فولاد معمولاً بازار های مستمر و ادامه دار را می طلبد و این موضوع نشان دهنده آن است که روابط تجاری دو کشور برای مباحثی مانند فولاد که به استمرار نیاز دارد مهیا شده که این موضوع می‌تواند در آینده به توسعه روابط اقتصادی در سایر سطوح نیز منجر شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها