|
کدخبر: 274596

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

هم زمان با مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس که با حضور سران برخی کشورها درحال برگزاری است، پایتخت این کشور چهره‌ای امنیتی به خود گرفته که در تاریخ این کشور سابقه نداشته است.

پلیس لندن، آژانس اطلاعات ام‌آی۵، ام‌آی۶، ستاد ارتباطات دولت انگلیس، اورژانس و مقام های دولت برای بزرگترین عملیات امنیتی در تاریخ این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

خیابان‌ها و پل‌های اطراف مراسم تشییع جنازه مسدود شده است. حدود ده هزار افسر پلیس از پاسگاه‌های سراسر انگلیس در لندن مستقر شده و یک هزار و پانصد مامور، حلقه‌ای فولادی به عرض ۱۰ کیلومتر در اطراف مرکز لندن برای تشییع جنازه الیزابت تشکیل داده‌اند.

در اطراف کلیسای «وستمینستر ابی» مکانی که قرار است مراسم تشییع جنازه با حضور سران کشورها برگزار شود، ماموران با دوربین و سلاح‌های گرم در پشت بام ساختمان های دولتی موضع گرفته و اوضاع را رصد می‌کنند.

گفته می‌شود که حدود ۳۰۰ مقام خارجی از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مراسم امروز شرکت دارند.

برخی این رویداد را در مقیاس بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن می‌دانند، اما کارشناسان، عملیات امنیتی در نخستین مراسم تشییع جنازه حکومتی از زمان مرگ وینستون چرچیل در سال ۱۹۶۵ را بسیار گسترده و پیچیده‌تر می‌دانند.

صادق خان شهردار لندن در گفت وگو با شبکه اسکای در این باره گفت که تدابیر امنیتی برای مراسم خاکسپاری الیزابت با المپیک، ماراتن لندن و مراسم عروسی سلطنتی یکجا برابری می‌کند. به گفته وی، سه نیروی پلیس که در پایتخت فعالیت می کنند - پلیس متروپولیتن، پلیس شهر لندن و پلیس حمل و نقل انگلیس - به محض اعلام مرگ الیزابت در ۸ سپتامبر، برنامه های خود را در سراسر لندن آغاز کردند.

این عملیات که بخشی از برنامه «لندن بریج» نام دارد از سال‌ها پیش به دقت برنامه ریزی و ملکه انگلیس قبل از مرگش تمام جزئیات را امضا کرده بود.

طبق برنامه اعلام شده تابوت الیزابت امروز از تالار وستمینستر در ساختمان پارلمان به سمت کلیسای وستمینستر ابی تشییع و برای تدفین به کاخ ویندزور منتقل می‌شود.

استورات کاندی معاون رئیس پلیس لندن که عملیات امروز را بر عهده دارد گفت که این نهاد امنیتی برای مقابله با هر سناریویی از جمله حملات تروریستی تا فعالیت‌های مجرمانه برنامه ریزی کرده است.

وی به خبرنگاران گفت که این سازمان از «تمام ابزارها و تاکتیک‌های موجود» برای محافظت از تابوت ملکه، خانواده سلطنتی، رهبران جهان و شرکت کنندگان در مراسم استفاده خواهد کرد.

این افسر ارشد پلیس اضافه کرد: این بزرگترین رویداد حفاظتی خواهد بود که پلیس تاکنون انجام داده است. دامنه افسران، کارکنان پلیس و همه کسانی که از عملیات امروز پشتیبانی می کنند واقعاً بسیار زیاد است.

به گفته کاندی، تاکنون ۳۴ نفر در چارچوب عملیات پلیس در آستانه مراسم خاکسپاری ملکه دستگیر شده اند اما هیچ‌کدام عضو گروه‌های ضد سلطنتی نبوده‌اند.

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

 

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

 

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

 

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

 

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در لندن برای تشییع جنازه الیزابت

 

 

ارسال نظر