|
کدخبر: 259503

ادعای غرب درباره عدم قصد حمله به روسیه

وزیر دفاع انگلیس ضمن تکرار ادعای ناکامی روسیه در جنگ اوکراین خاطر نشان کرد که غرب قصد حمله به روسیه را نداشته و ندارد.

سیاست ادعای غرب درباره عدم قصد حمله به روسیه

بن والاس این مطلب را روز دوشنبه در "موزه ارتش ملی لندن" مطرح کرد. وی از اظهارات ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر این که غرب در حال آماده شدن برای تصرف روسیه است انتقاد کرد و گفت: پوتین چندین ماه و سال است که چندین ادعای افسانه ای را مطرح کرده، اما این طور نیست.

وی افزود: یکی از ادعاهای او این است که روسیه محاصره شده است. این درحالیست که ناتو ۶ درصد از مرزهای زمینی روسیه را تشکیل می دهد. اما اگر تنها ۶ درصد از مرز زمینی شما کشورهای ناتو باشد، شما محاصره نیستید.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: پوتین مدعی است که پایگاه های ناتو در اوکراین وجود دارد و من مطمئن هستم که سفیر اوکراین به شما خواهد گفت که هیچ پایگاهی از ناتو در اوکراین وجود ندارد.

وی با بیان این ادعا که رئیس جمهوری روسیه چیزی را که می‌خواهد باور دارد تصریح کرد: اما اجازه دهید به طور قاطع عرض کنم: ناتو، بریتانیا، اروپای شرقی قصد حمله به روسیه را نداشته و ندارد.

والاس سپس در ادامه اظهارنظرهای تحریک‌آمیز مقام‌های این کشور علیه روسیه ادعا کرد که ارتش روسیه درحال شکست در جنگ اوکراین است و ژنرال‌های این کشور باید در دادگاه نظامی محاکمه شوند.

وی با بیان این ادعا که اقدامات روسیه در اوکراین آینه فاشیسم نئونازی‌ها است افزود: پوتین و حلقه نزدیکش باید سرنوشت مشابهی با نازی ها داشته باشند که در نهایت شکست خوردند و به دلیل جنایات خود با دادگاه نورنبرگ روبرو شدند.

والاس مدعی شد؛ کسانی که در اوکراین مرتکب جنایات می‌شوند باید بدانند "اقدامات آنها بدون عواقب نخواهد بود و ما در حال تماشا و ضبط اقدامات آن ها هستیم".

رئیس دستگاه نظامی انگلیس سپس اینطور توضیح داد: ده ها هزار اوکراینی ناگزیر به ارودگاه‌های غرب کشور منتقل شده‌اند. یک چهارم جمعیت اوکراین آواره شده‌اند که دو سوم آن را  کودکان تشکیل می‌دهند.

وی ادعا کرد: زنان و کودکان توسط ارتش روسیه مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل می رسند. شهرداران در اوکراین به دلیل مقاومت دربرابر تهاجم روسیه ربوده و شکنجه می‌شوند. والاس افزود که انگلیس این تحولات ثبت و ضبط می‌کند تا علیه روسیه در دادگاه استفاده شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

وی امروز در هفتاد و هفتمین سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم علیه نازی ها در آلمان، اعلام کرد که روسیه در حال مبارزه با نئو نازیسم تحت حمایت ناتو در اوکراین است.

پوتین با ایراد سخنانی در این مراسم افزود: (نئونازیسم) یک تهدید کاملا غیرقابل قبول برای ما است و ما ناگزیر به اقدام علیه آن شدیم.  غرب در حال آماده سازی برای حمله به روسیه بود، ناتو  در حال ایجاد تنش در مرزها بود. آنها نمی خواستند به روسیه گوش دهند و برنامه های دیگری داشتند.

وی تصریح کرد که حمله به اوکراین تنها تصمیم درست از جانب روسیه بود.  رئیس جمهوری روسیه خاطر نشان کرد که روسیه با شروع عملیات ویژه خود برای غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین، به طور پیشگیرانه یک تجاوز برنامه‌ریزی شده را دفع کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها