|
کدخبر: 274274 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

گشتی در شهر شب زنده دارها / جاذبه های دیدنی لندن را اینجا ببینید

به بهانه درگذشت ملکه انگلیس و جلب توجه به سمت این کشور گسترش نیوز به بررسی جاذبه‌های دیدنی لندن پرداخته است.

گردشگری گشتی در شهر شب زنده دارها / جاذبه های دیدنی لندن را اینجا ببینید

لندن، پاینخت کشور انگلستان است. لندن بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست. این شهر یکی از مراکز بزرگ گردشگری جهان به حساب می‌آید که با داشتن ۱۷میلیون گردشگر بین‌المللی پربازدیدترین شهر اروپا محسوب می‌شود. لندن از نظر زیبایی و تنوع تفریحات هر قشری را جذب می‌کند. به عنوان مثال علاقه مندان به تاریخ که به دنبال درک روایت بریتانیایی هستند، از برج لندن لذت خواهند برد. طرفداران هنر یا تئاتر، گالری ملی و منطقه تئاتر وست‌اند را ستایش می‌کنند و طرفداران سلطنت نمی‌توانند از کاخ باکینگهام بگذرند. پایتخت انگلستان یک مرکز هنری و تفریحی پر جنب و جوش است به طوریکه همیشه تئاترهای آن شلوغ هستند.

در سال ۲۰۱۶ لندن ششمین شهر گران و پرهزینه‌ی جهان برای زندگی شناخته شد. این شهر به عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد دنیا شناخته می‌شود، اما در سال عده زیادی بدون توجه به این مسئله، بازدید از آن را در رأس برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند. اگر توان آن را دارید که برای مسافرت پول بیشتری خرج کنید، لندن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب سفر باشد. نکته جالب لندن این است که بازدید از بیشتر مکان‌های گردشگری رایگان است.

جذابیت‌ها و مکان‌های گردشگری انگلیس

همانطور که در بالا گفته شد جاذبه‌های گردشگری انگلیس بسیار زیاد است. در ادامه به بررسی تعدادی از این جاذبه‌ها که مورد بازدید خاندان سلطنتی قرار میگیرد پرداخته شده است.

نمایشگاه گل چلسی

معروفترین و قدیمی‌ترین رویداد باغبانی انگلیس از سال ۱۹۱۲ به مدت ۵ روز در ماه می‌برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگ بهاری هر سالانه بیش‌از ۱۵۷ هزار نفر بازدیدکننده دارد.

۱۰۷ سال است که به طور مرتب با حضور خاندان سلطنتی برگزار می‌شود. بازدید دو روز اول این نمایشگاه فقط برای اعضای انجمن سلطنتی باغبانی و خاندان سلطنتی امکان‌پذیر است و سه روز بعد مردم و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

کاخ ویندسور اروپا

قلعه ویندسور بزرگترین و و قدیمی‌ترین قلعه جهان است. این برج بارها توسط مردم تصرف شد اما تا زمان مرگ ملکه یکی از باشکوه‌ترین اقامتگاه‌های اصلی ملکه به حساب می‌رفت. زمانی‌که ملکه انگلیس در این قلعه به سر می‌برد نگهبانان سلطنتی قصر را به صورت هوایی نیز کنترل می‌کردند تا استاندارهای نگهبانی از مقام سلطنتی رعایت شود.

قصر-ویندسور

 

بزرگترین برج ساعت جهان

برج ۹۷ متری، ساعت بزرگ و زنگ معروف به بیگ بن از دیگر بناهای برجسته و نمادی از برج لندن این شهر است. بیگ بن در لندن نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ‌ترین برج ساعت دنیا هم هست و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن محسوب می‌شود. بیگ بن نامی است که به زنگ عظیمی که در این برج ساعت قرار دارد داده شده است؛ زنگی که بیشتر از ۱۳ تن وزن دارد. زنگ ساعت بیگ بن هر ۱۵ دقیقه یکبار به صدا در می‌آید و از فاصله ی ۸ کیلومتری قابل شنیدن است.

برج-ساعت

موزه ویکتوریا و آلبرت

این موزه برای دوستداران موزه علوم و تاریخ طبیعی یکی از جاذبه‌های زیبا است. نزدیک به ۱۳ هکتار را پوشش می‌دهد و شامل ۱۴۵ گالری است که حدود ۵۰۰۰ سال از هنر و آثار هنری مرتبط با آن را شامل می‌شود. این نمایشگاه‌ها شامل سرامیک و شیشه، منسوجات و لباس، نقره و جواهرات، آهن آلات، مجسمه سازی، چاپ و عکس است.

چرخ و فلک یا چشم لندن

این چرخ و فلک به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر لندن مطرح است و سالانه بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده دارد. این سازه در واقع بلندترین چرخ و فلک اروپا است و کل سازه به وسیله ی قاب A شکل تنها در یک طرف آن نگه داشته می‌شود. این چرخ و فلک به نام چشم لندن هم شناخته می‌شود که هر سال تعداد زیادی از گردشگر را جذب می‌کند.

چرخ و فلک-لندن

 

کلیسا جامع سنت پل

بزرگترین و مشهورترین کلیسای بی‌نظیر لندن و بدون شک یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای جامع جهان، کلیسای سنت پاول در بالای یک معبد رومی قرار دارد. ساختار کلیسای قبلی در آتش سوزی بزرگ سال ۱۶۶۶ تخریب شد امروزه برج‌های دوقلوی باروک و گنبد باشکوه سنت پاول از شاهکارهای معماری انگلیسی است. این کلیسا به‌‌عنوان یکی از بناهای مشهور لندن شناخته می‌شود.

کلیسا-لندن

 

مواردی که نام برده شد بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری انگلیس و لندن است که به طور مداوم مسافران و گردشگران زیادی را برای رفتن به این کشور ترغیب می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها