|
کدخبر: 270290

چین شمشیر را برای تایوان از رو بست

طبق ادعای کشور تایوان، کشور چین موشک بالستیک به سمت آب های اطراف شمال شرقی و جنوب غربی این کشور در بعد از ظهر امروز شلیک کرده است.

وزارت دفاع تایوان امروز (پنجشنبه) گزارش کردکه چین چندین موشک بالستیک «دانگفنگ» به آب‌های اطراف شمال شرقی و جنوب غربی تایوان در ساعت ۱۳:۵۶ به وقت محلی پرتاب کرده است.

در حالی تایوان این خبر را منتشر کرده است که صبح امروز رسانه‌ها گزارش کردند که پس از سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری فرانسه امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که ارتش چین پرتابه‌‌‌هایی را به تنگه تایوان پرتاب کرد.

رسانه‌های غربی در خصوص شلیک پرتابه گزارش کردند که ارتش چین پرتابه‌هایی به بخش شرقی تنگه تایوان شلیک کرده است که بخشی از رزمایش نظامی چین بوده است.

وبگاه «برکینگ مارکت نیوز» نیز در این خصوص گزارش کرد، منابع تایوانی که در خصوص این رخداد آگاه شده‌اند، گفته‌اند که حدود ۱۰ کشتی نیروی دریایی چین به طور موقت از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند و از چهارشنبه شب تا پنج شنبه در نزدیکی منطقه باقی می‌مانند.

همزمان با انتشار این خبر، صبح امروز گزارش شد که بزرگترین رزمایش ارتش چین در پیرامون تایوان امروز (پنجشنبه) و پس از سفر تحریک‌‌‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، آغاز شد.

تلویزیون چین اعلام کرده این رزمایش چهار روزه که تا روز یکشنبه ادامه دارد، از حدود ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شده و شامل استفاده از مهمات جنگی است.

رسانه دولتی چین گزارش داد:« شش منطقه اصلی در اطراف جزیره برای تمرین رزمی انتخاب شده و در مدت انجام رزمایش کشتی‌ها و هواپیماها نباید وارد آب‌ها و حریم‌هوایی این مناطق شوند».

خبرگزاری فرانسه نوشته رزمایش «ارتش آزادی‌بخش چین» که در چند منطقه در اطراف تایوان برگزار می‌شود، در برخی نقاط در فاصله ۲۰ کیلومتری سواحل این جزیره است.

تنش‌ها در تایوان پس از سفر پلوسی به این جزیره شدت گرفته است. چین تایوان را یک استان خود می‌داند و با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر