|
کدخبر: 270135

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

موافقت نمایندگان با ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی

نمایندگان مجلس انتقال قصور بازنشستگی یا حق بیمه تمامی کسانی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت نمایند را ممنوع کردند.

سیاست داخلی موافقت نمایندگان با ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۷ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

 نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی با ماده ۲ این طرح با ۱۸۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی در فصل برداشت

علی اصغر عنابستانی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به بحران های پیاپی روزهای اخیر، تسلیت به خانواده های داغدار و تشکر از افرادی که مخلصانه به کمک مردم شتافند، گفت: مخصوصا از وزیر کشور که در همه صحنه های بحرانی این روزها، حضور فوری، مؤثر و جهادی داشته، تشکر می کنم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه اقلیم ایران بحران زا بوده و ساختار وزارت کشور باید به سمتی برود که میزان بحران ها کاهش یابد، عنوان کرد: همچنین در صورت بروز بحران باید تلفات جانی و مالی به حداقل رسیده، به فوریت خسارات وارده جبران شود و زندگی به حالت عادی بازگردد از این رو لازم است ساختار وزارت کشور در جهت این هدف فورا اصلاح شود.

گرانی افسار گسیخته متناقض با شعار دولت

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: برخی تصمیمات نادرست درسطح وزارتخانه ها و سازمان ها نه تنها به عملی شدن شعارهای رئیس جمهور کمکی نکرده بلکه فشار را به مردم بیشتر کرده است.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس افزود: در شرایط کنونی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن سازی و توسعه متوازن و توجه به معیشت عموم به ویژه  طبقات آسیب‌پذیر ،شایسته است دولت  با جدیت تمام در برنامه‌ریزی اقتصادی اهتمام ورزد و با رویکردی جهادی و انقلابی در تراز شعار دولت ،نسبت به گره گشایی از مشکلات مردم ، مهار تورم طاقت فرسا و افسارگسیخته اقدامی عاجل به عمل آورد.

تذکرات کتبی نمایندگان در مجلس امروز

سیدمحسن دهنوی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

- تذکر فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اقدام فوری برای تکمیل شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخدادهای سیل، طوفان، گرد و غبار و لزوم جبران خسارت و بازگشایی راه‌های عشایری به ویژه راه‌های عشایری دشت لار.

- تذکر ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم افزایش نظارت بر هزینه‌کرد بانک‌های خصوصی و خصولتی.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب به وزیر آموزش وپرورش: لزوم جلوگیری از گرفتن شهریه در زمان ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس دولتی.

- تذکراحسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر بهداشت و درمان: لزوم رسیدگی به توقف و تعطیلی طرح‌های توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور.

- تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم پرداخت حقوق معوق معلمین حق‌التدریسی.

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت لایروبی قنوات و اصلاح کانال‌های آبرسانی کشاورزی.

-تذکر احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن وسامان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به افزایش هزینه‌های ناباروری.

- تذکر حسین نوش آبادی نماینده ورامین ، پیشوا و قرچک به وزیر بهداشت و درمان: لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرای ساخت بیمارستان پیشوا.

- تذکر منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میان‌دورود به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم توقف احداث سد فینسک.

موافقت مجلس با اصلاح موادی از قانون انتخابات

نمایندگان مجلس با تصویب یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجمع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در توضیح ضرورت تصویب یک فوریت این طرح گفت: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب همواره از مجلس مطالبه داشته اند، بحث اصلاح قانون انتخابات بود. از مهمترین تاکیدات ایشان بر اصلاح بندهای ۱۸ گانه قانون انتخابات است که در سال ۱۳۹۵ توسط ایشان برای اجرا ابلاغ شده بود.

ارجاع مابه‌التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی به کمیسیون

نمایندگان مجلس با ارجاع  موضوع مابه‌التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی بیشتر ارجاع شد.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: اجازه دهید ماده (4) به کمیسیون ارجاع داده شود تا ابهامات این ماده مرتفع شود. اگر این موضوع شفاف نشود مردم در انتقال بین صندوق‌ها اذیت می‌شوند و مشکلات جدی برای مردم پیش می‌آید لذا بر اساس ماده153 آیین‌نامه داخلی مجلس، این ماده به کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

قول اختصاص قیر سال ۱۴۰۱ از روز شنبه

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس عنوان کرد: براساس گفته نایب رئیس مجلس، معاون وزیر راه قول اختصاص قیر سال ۱۴۰۱ از روز شنبه را داده است که امیدواریم به این وعده عمل شود.

موافقت با لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک

نمایندگان مردم در مجلس با لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک موافقت کردند. در ماده واحده این لایحه آمده است؛ لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک مشتمل بر یک مقدمه و بیست و دو ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

قانون ارائه قیر رایگان اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه اصلاح بند (ز) تبصره (۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ابتدا با بررسی دوفوریتی این اصلاحیه با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بررسی طرح بانکداری در دستور کار مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲مرداد ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت                                                                                                                ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور ۲۳۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی اصلاح بند (ز) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک

- گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

- بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

- انتخاب یک نفر از کمیسیون انرژی جهت عضویت در شورای عالی انرژی

ارسال نظر